Anbefalte innlegg

Dette ble målt med alle tre kontaktene dratt ut.

Godt mulig det skal være sånn hvis det skjemaet er forenklet eller noe.. ikke vet jeg...men synes bare det var litt rart at den ene ledningen skulle gi kontakt på alle de.. spesielt de brune egentlig, siden det er en jord farge på disse bilene: klø :

Hadde du fjernet den provisoriske ledningen som går mellom hall-giver og tenningsforsterker når du målte??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var koblet tilbake til orginalt når jeg holdt på ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne pulsen går også til turtelleren din, mulig det er derfor du kan måle 'kontakt' til andre pluggene via elektronikken i turtelleren. Tenker da spes. til jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne pulsen går også til turtelleren din, mulig det er derfor du kan måle 'kontakt' til andre pluggene via elektronikken i turtelleren. Tenker da spes. til jord.

Turtelleren virker ikke med den koblingen jeg bruker nå hvertfall.

Men når den lasken dit er tatt av så skulle jeg ikke tro at det skulle ha noe med det å gjøre: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtelleren er koplet inn i kretsen enten før eller etter motorstyringen. Altså vil du kunne måle til jord via denne. Hvilke ohmske verdier fikk du forresten (til jord osv.)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

målte ikke ohm, brukte bare "biip'en"..

Men når jeg måler på hall-signal ledningen, så skjønner jeg ikke hvordan det skal innvirke på verken turteller eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe mer lure ideer her?

har ikke målt noe mer men..

Snakket litt med forrige eier i dag. Han byttet motor sånn at den som står i nå er fra en Coupe, tror det er 90 eller 91mod.

Men før motorbyttet virket bilen uten problemer.. Men etter så har den ikke vært bedre enn den er nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er ikke sånn at fordelern må være akkurat rett innstillt for å få tenning?

Kom bare til å tenke på en 3b motor til en kompis, der vi oppdaget at den må være rett på millimetern...

Det er jo en helt annen motorstyring, så dette regner jeg med at jeg kan utelukke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.