luftmengdemåler 2.5tdi marinemotor

Anbefalte innlegg

har sett på noen marinemotorer rekke 5`r tdi at dem ikje har luftmengdemåler muligens .. noen som har vært borti d ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant spørmsål, det trigget min nysgjerrighet :)

Jeg kikket gjennom delekatalogen, og fant ingen LMM der. Tok så en kikk på koblingsskjemaet for denne motoren (ligger ute på nettsidene deres), og kunne ikke se noe om LMM der heller. Så fant jeg SSP (selvstudieprogram) for marine-motorene, og der kunne jeg lese at motoren ikke bruker LMM, men baserer seg på hidden fra diverse sensorer for å beregne dieselmengden. Disse sensorerene er bl.a. innsugstemperatur, manifoldtrykk og throttleposisjon.

Info finner dere under "Downloads" på VW Marines nettsider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første TDI-motoren som kom i type 44 (2.5 femmer med 120 hk, kode 1T) har ikke LMM heller, så vil tro det muligens er bygget på samme lest..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok en lit nyer type hjerne på disse kan i tenke me , så i lure derfor på om de da går an å kode om hjernen så man slipper luftmengdemåler .. eventuelt om det kan gå på andre motorer også ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.