#1 Skrevet September 10, 2007 Har et problem med kattepiss-lukt i førersetet i bilen min. Aner ikke hvor lenge det har vært der, men sikkert en god stund. Har kjent en svak eim når bilen har stått i solen uansett, men etter at jeg brukte vann og rensemiddel for å ta gulvteppet og tok litt på setene samtidig ble det ekstra ille, vannet bløtet tydeligvis opp noen rester som nå virkelig får det til å stinke. Hva kan man gjøre for å få vekk denne stanken best mulig? Har et annet interiør på gang, men i verste fall blir ikke det før til våren igjen, og orker ikke den stanken hele vinteren.. Har et annet sete å putte inn midlertidig, så løsninger som innebærer lang tørketid etc. går egentlig helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2007 Såvidt meg bekjent er det bare en ting å gjøre med ting som har blitt utsatt for kattepiss....Brenn dem! Du får aldri vekk lukta og er det som du sier en stol smitter det være enn kolera. Du sitter på det, det smitter over til buksa di. Du sitter i en sofa, det smitter over fra buksa di. Og det værste med alt er at er det rette katten som lukter det skal han selvfølgelig være bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2007 eddik vann, så klor og etter det vanlig salo. vis ikke det virker så kan de hives. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2007 Så de hadde et eget stoff på TV-shop for å bryte ned luktstoffet i urin! Om det funker er noe annet, men funka veldig på TVn for å si det mildt! hehe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2007 Hallo Eyvind! Anbefaler deg at du prøver denne her. Har ikke brukt den sjøl enda men hørt veldig mye positivt av folk som har litt peiling. Får tak i det på Bilvarehuset Anker og Bilxtra. Ville satsa på sistnevnte! http://www.autogeek.net/megcarodel.html Evnt hvis du har hatt en hel kattefamilie inni bilen: http://www.autogeek.net/meguiars-odor-eliminator.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2007 Odor Eliminator kan du spare deg for å prøve, det vil ikke hjelpe. Spør etter kjerringråd heller. Kattepiss er helt ekstreme greier-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 11, 2007 Da åker ihvertfall det førersetet ut i første omgang, har et gammelt sete fra en '92 Audi 100 stående her som jeg setter inn midlertidig. Så får jeg prøve litt av hvert mest for moro skyld og se om jeg får til noe med det stinkesetet og samtidig prøve så godt jeg kan å få ordnet det andre interiøret før vinteren.. (skal få interiøret til en kamerat mot at jeg hjelper ham med å bygge om fra manuelle til elektriske seter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2007 Når katten vår pissa inne før, brukte mamma Vaniljesukker for å få det vekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2007 Et sånn Ozon apparat, som utvider oksygenet slik at alle bakterier dør eller noe sånt:) Innvendig vask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 11, 2007 Høytrykkspyler og omo og litt tid? fylle setet med vann og såpe og la stå en dag eller to, og spyle rent igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 11, 2007 Hadde et par sko katten pissa på. Det fikk jeg ALDRI vekk. Eddik vann mange ganger, vask gang på gang osv.. ikke noe hjalp.. Søppel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2008 Våtrens og 3 døgn med ozongenerator så er det garantert borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 4, 2008 eddik vann, så klor Klor er ikke noe særlig greit å bruke, for det bleker fargene i setetrekket. Regner med at Eyvind visste dette fra før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2008 Hadde et par sko katten pissa på. Det fikk jeg ALDRI vekk. Eddik vann mange ganger, vask gang på gang osv.. ikke noe hjalp.. Søppel Sikker på at det var kattepiss som lukta av skoene dine? Isåfall så lukter det kattepiss av arbeidsskoene mine også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 21, 2008 Fjerning av kattepisslukt: -Få tak i Termacid fra Norenco (vet ikke hvor, VVS sjapper kanskje?) -Hell over setet 2-3 liter der lukta sitter. -La virke i 10-15 min. -Skyll med MYE rent vann! (10-20L) -Tørk setet på en liten plass med varmevifte eller lignende over natta. Ikke bare romtemperatur da dette vil ta for lang tid slik at det kan danne seg mugg i setet av dette. Sånn! Der sparte jeg deg noen lapper på nytt sete eventuelt noen lapper på et bilpleie firma 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 21, 2008 nå kom jeg plutselig på hvorfor jeg ikke liker katter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 23, 2008 nå kom jeg plutselig på hvorfor jeg ikke liker katter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2008 Fjerning av kattepisslukt: -Få tak i Termacid fra Norenco (vet ikke hvor, VVS sjapper kanskje?) -Hell over setet 2-3 liter der lukta sitter. -La virke i 10-15 min. -Skyll med MYE rent vann! (10-20L) -Tørk setet på en liten plass med varmevifte eller lignende over natta. Ikke bare romtemperatur da dette vil ta for lang tid slik at det kan danne seg mugg i setet av dette. Sånn! Der sparte jeg deg noen lapper på nytt sete eventuelt noen lapper på et bilpleie firma kan det skade varmeapparatet i setet vist vi gjør dette? skal jo sålkart unngå ledninger osv. har en liten flekk som det er kommet kattepiss på for en stund siden, er redd for at det kommer tilbake i varmt vær: bh : er foresten et s4 baksete som er rimelig enkelt og ta ut og skylle/vaske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 26, 2008 kan det skade varmeapparatet i setet vist vi gjør dette? skal jo sålkart unngå ledninger osv. har en liten flekk som det er kommet kattepiss på for en stund siden, er redd for at det kommer tilbake i varmt vær: bh : er foresten et s4 baksete som er rimelig enkelt og ta ut og skylle/vaske Det vil nok gå bra Men hvis du bare har en liten flekk som du vet hvor er, så trenger du ikke å bruke like stor dose som jeg har beskrevet over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 26, 2008 flott:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...