#1 Skrevet September 11, 2007 heisann: vinke : jeg har de siste dagene merket at min audi drøpper olje: bh : jeg har bøyd meg inn under bilen og for meg ser det ut som oljen kommer fra fronten av motoren.. noen som vet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2007 Forkant av motor ja.. Kan være litt forskjellig det, har simringer både på veivaksel og på kammene i forkant.. Kan også være bunnpanna som lekker i kulpen under veivakselen.. Bør vel av med registerdekslene for å se bedre hvor oljen kommer fra.. Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2007 Forkant av motor ja.. Kan være litt forskjellig det, har simringer både på veivaksel og på kammene i forkant..Kan også være bunnpanna som lekker i kulpen under veivakselen.. Bør vel av med registerdekslene for å se bedre hvor oljen kommer fra.. Ole Kristian jeg har sett at olja kommer ned ovenfra forkant av bunnpanna..rett hvor et av motorfestene er.. hvis det hadde vært def. topppakning hadde vel enn sett det på olja: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2007 Det er ihvertfall inn i V'n min lekker olje fra toppakningen, er ingenting å se i olja eller vannet mitt. Eksosen er det nok derimot bittelitt blåskjær i og hele bakkanten på motoren og hele girkassa ++ bakover er dekka av oljesøl. Det synes godt inne i V'n om det er oljesøl fra toppakningen. Kan vel være noe så "enkelt" som bunnpannepakningen på din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2007 Det er ihvertfall inn i V'n min lekker olje fra toppakningen, er ingenting å se i olja eller vannet mitt. Eksosen er det nok derimot bittelitt blåskjær i og hele bakkanten på motoren og hele girkassa ++ bakover er dekka av oljesøl. Det synes godt inne i V'n om det er oljesøl fra toppakningen. Kan vel være noe så "enkelt" som bunnpannepakningen på din? hmm..håper det bare er en ''fille''ting.. har igrunn aldri lagt merke til blåskjær i eksosen... hvis det er toppakninga som er gåen er vel det dyrt å reparere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2007 Toppakninger koster vel ca 12-13+ Må toppene slipes blir det jo fort mer også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...