differensialer audi 100tq typ 44 88mod

Anbefalte innlegg

heisann kanskje litt dumt spørsmål, men hvor mange differensialer har jeg på min bil.er det 3 forskjellige eller er jeg på tur da hehe: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

liker ikke å mase her altså men lurer fælt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 låsbare ihvertfall, vet ikke om det er diff på framakslingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel heller det spørsmålet skulle vært. om det er diff på fremaksling altså

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke helt riktig det med låsing som er påstått over her, det var kun til og med 87 mod som kunne låse to eller flere differ.

88 mod TQ har differensial på bakaksel, med mulighet for å sperre. Videre er det en torsendifferensial i girkasse og en differensial på fremaksel. De to siste kan ikke sperres, men torsen fungerer som en diffbrems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

88-modeller laget i 87 er før facelift og har derfor to sperrer akkurat som de eldre. 88-modeller laget i 88 er etter facelift og har torsendiff i midten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man skal koble om luftslangene for å få sperra til å slå inn bak først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men om du gjør det vil du få en bil som bare spinner foran. Differensial av vanlig type sender kraft dit det er minst motstand, og det vil naturlig nok bli fremover om man sperrer bak. En bil med sperre bak og ikke sperre i senter vil derfor bare bli stående/kjørende og spinne på et forhjul om man gir så mye gass at det tar løs. Jeg tror jeg skjønner hva du håpet på ved å få sperret bak først, og nei, det er ikke teknisk mulig.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.