Ny topic: S2 vil ikke over 0,5 i ladetrykk etter topp og turbobytte..

Anbefalte innlegg

S2'en vil ikke gå over 4000 rpm.. virker som den butter og skyter.. Har også byttet topp og hatt ut fordeleren.. kan det bare være å justere tenninga bittelitt eller er det noe mer alvorlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du chippet den eller byttet til rs2 hjerne? mulig tenning men den skal jo bare settes på merke da den står i arb. takt på 1ern. så den er jo lett. har du vag kom så les av måleblokker å sjekk om de er riktige. han vare en grunninstilling om må til også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg byttet fordeler på min gamle S2 ble denne bare satt inn sånn ca, da gikk bilen for så vidt rent men gikk veldig dårlig, omtrent som turboen ikke var med, vridde litt på fordeleren, og bilen gikk som ei kule igjen, min hadde da for sen tenning.. Kan ikke ha for tidlig tenning på din ettersom du kjenner den butter i mot ?

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde satt den på merkene men ikke dratt til mutteren.. Så etter jeg stoppet motoren så ville den ikke starte, vridde bare litt på fordeleren til den startet og kjørte.. Veit ikke om den er på merke lengre men få sjekke det.. I og med at det er så god plass!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått skrua litt igjenn..

Tenninga er riktig og redisteret er riktidg så nå veit jeg ikke snart..

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett par skudd ut i lufta her...

 

Bensintilførsel?

Nødprogram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det komme som feilkode??

Kan den orginale bensinpumpa være for liten? Har hørt at fler har kjørt med den orginale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan veit jeg at den har gått i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start den, rus den til 1500omd.. da begynner den å hoppe på turtall, om det er nødprogram som er slått inn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye trykk kjører du på? jeg hadde en orginal pumpe + 1 ekstra, og jeg følte at den gikk litt å stanga... kjørte på 1,8-1,9 bar i trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du satt chippen rett i?

 

Forsikre deg om dette, les feilkoder med vag-com og sjekk/juster tenninga.

 

Denne chippen skal brukes sammens med magnetventil og ladet oppi 1.7-1.18 på min bil i sin tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det byttet MAP sensor? Hvor høyt ladetrykk kjører du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke startet Nazze på over en uke etter at jeg satte sammen motoren igjen, (skøyt og hostet) da hadde hele 5 løftere bestemt seg for å holde seg harde så det ble dårlig komp og bilen tente i innsuget.. Sjekk komp hvis mulig hvis det er litt problem på lave turtall også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start den, rus den til 1500omd.. da begynner den å hoppe på turtall, om det er nødprogram som er slått inn..

 

Da er det nok ikke det som er problemt.. Går fint det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye trykk kjører du på? jeg hadde en orginal pumpe + 1 ekstra, og jeg følte at den gikk litt å stanga... kjørte på 1,8-1,9 bar i trykk.

 

 

Kjører på 1,7-1,8.. Dette minner ikke om stanging!:P.. >Den nupper og river i stykker helebilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det byttet MAP sensor? Hvor høyt ladetrykk kjører du?

 

Er byttet til 2,5 map..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd litt mer i dag også..

Starter den og drar i veien på 1 og 2 gear så funker den som f.. men girer tredje og helvette er i gang..

DEn kan gå lenge på tomgang virker det som og da går den bra igjenn..

Noen som har noen flere tips da? Takknemlig for alle svar jeg har fått!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilsøkt litt nå og det var ingen nye! Enest den som har ligget der en stunf..2121 ett eller anna gæli med gasspjeldet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk att tps kommer i nullstilling om du vrir spjeldet frem og tilbake.. gjør den ikke det blir det tull.. men du har vel ikke rørt denne mens du har byttet diverse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å juster trykket ned til 1,5.. prøv da.. har du 2,5bar map får du vel ikke kjørt på mer enn 1.5 vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tps? Mulig dumt spm men jeg spør lell!:P

En ting til.. Kan det være bensinpumpa eller regulatoren som er for liten? I og med at den kan startes og kjøres i 1 og 2 gear, og den kan stå på tomgang og funke etter det i 1 og 2 gear.. Eller kjøre nedoverbakke uten gass og gi på når det blir flatt og den funker i 1 og 2 gear?

Mange idiotisk stilte spm men håper noen skjønner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tps = gasspjeldsensor.(Throttle Position Sensor) kan justeres så du akkurat hører det klikker. funksjonen på denne kan sjekkes med vag-com, men lite sannsynlig at den slutter å gi signal etter 4000.

RS2 har jo 3bar map sensor, men chippen kan være programmert for 2,5 fordet, min er sånn, når 1,5bar er nådd sender den et signal til chippen, denne pøser da på bensin nok til rett ladetrykk. I mine øyne er det en lite optimal løsning, og det virker og sånn, så jeg har tenkt å få gjort noe med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tps = gasspjeldsensor.(Throttle Position Sensor) kan justeres så du akkurat hører det klikker. funksjonen på denne kan sjekkes med vag-com, men lite sannsynlig at den slutter å gi signal etter 4000.

RS2 har jo 3bar map sensor, men chippen kan være programmert for 2,5 fordet, min er sånn, når 1,5bar er nådd sender den et signal til chippen, denne pøser da på bensin nok til rett ladetrykk. I mine øyne er det en lite optimal løsning, og det virker og sånn, så jeg har tenkt å få gjort noe med det.

 

Få gjort noe med bensintilførselen min mener du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg forsikra meg om at tps er i orden! og ingen endring desverre..

Får prøve å bytte til orginal westgatefjær igjenn å se om det blir bedre.. Tror mer på justerbar bensintrykk regulator..

Noen innspill?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang til bredbåndslambda?

Har du sjekket hva bensintrykket ditt blir under lengre belastning (les om pumpen din begynner å bli svak)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.