#1 Skrevet September 12, 2007 Hei. Sist jeg hadde bilen på bukk så jeg at det var litt lekkasje i bakkant på diffen (en pakning som ser ut som den er ferdig) Hadde planlagt å ta meg av dette snart, men i dag fikk jeg litt kaldgufs nedover ryggen. Hadde fullt rattutslag på grus og kjørte i gangfart forover. -Fikk sånn "etterslep" (et hjul "hopper" litt) som man ofte får på forhjulene når det er småglatt underlag... -Bare at det var på ene bakhjulet! Har ikke merket noen ulyder ellers under kjøring. Så spør jeg: Hva skjer om oljenivå er for lavt i diff, hvordan merkes dette? Hva skjer om diff er kokt, hvordan merkes dette? Bør jeg la bilen stå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2007 Er ikke det helt normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2007 Hei. Sist jeg hadde bilen på bukk så jeg at det var litt lekkasje i bakkant på diffen (en pakning som ser ut som den er ferdig) Hadde planlagt å ta meg av dette snart, men i dag fikk jeg litt kaldgufs nedover ryggen. Hadde fullt rattutslag på grus og kjørte i gangfart forover. -Fikk sånn "etterslep" (et hjul "hopper" litt) som man ofte får på forhjulene når det er småglatt underlag... -Bare at det var på ene bakhjulet! Har ikke merket noen ulyder ellers under kjøring. Så spør jeg: Hva skjer om oljenivå er for lavt i diff, hvordan merkes dette? Hva skjer om diff er kokt, hvordan merkes dette? Bør jeg la bilen stå? Hvis jeg forstår deg riktig så får jeg også litt "etterslep" på ene bakhjul når jeg svinger helt full på grusen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2007 Samma her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2007 har ikke opplevd etterslep før, såvidt jeg husker.. "for-skyv" er mer vanlig her. -Særlig merkbart f.eks på våt trekai for dem som har testet det. Men i alle fall, hvordan merkes det når diffen begynner å slite/er fri for olje? Bør jeg bekymre meg mye, eller skal jeg bare vente på ulyder? Hva slags olje anbefales på diffen? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2007 Om det svetter litt fra diffen er ikke dette umiddelbar krise... Er garantert en av simeringene som er gåen og er ikke mye som kommer ut da. -Etpar dråper olje kan se ganske kritisk ut når det er smurt utover hele diffen. Jeg kjørte diffen nesten tom for olje for kort tid tilbake da jeg ikke fikk det tett etter bytte av simerring, da rant det mer eller mindre ut helt ned til der drivakselen går inn i diffen, kan ikke renne mer ut enn det da alt under er tett... Her merket jeg klart etter en stund at det kom lyder fra bakdiffen, kommer en summe/ule-lyd på en viss frekvens/fart. -Da jeg etterhvert åpnet diffen og fikset problemet så jeg at magneten i bunn hadde samlet mye mere metallgrøt enn den nye diffen jeg hadde stående. Så er nok ikke helt luksus å kjøre uten olje på sikt ja;) Nå skal det være nevnt at jeg kjørte ganske langt og lenge med nesten ikke olje på i det hele tatt da jeg gav f... i den iom at jeg skulle bytte den. Så vil ikke tro det er noe krise om du ikke ser det drypper ut der da. Evt kan du jo etterfylle litt og se hvor mye som mangler, og hvor mye som har rent ut neste gang du fyller på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...