#1 Skrevet September 12, 2007 Hei:) Det har kommet en slik ulyd ved max pådrag.. høres ut som om ulyden og vibrasjonene kommer fra under der hvor håndbrekket er.. kan nesten minnes om løst eksosanlegg.. men har sjekket, og det sitter som støpt:tilber: merker ingen ting ved vanlig kjøring.. før så kom lyden avogtil idet bilen slapp bak, ved mye gass i en sving.. Finnes det noen opplagring for mellomakselen? eller er den festet bare i kassa og i "kardangen" bak? Noen som har bært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2007 Det er ikke det varmskjoldet som sitter på downpipen og videre ned under der eksosen splittes da? Har en tendens til å løsne og skramle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2007 det problemet har jeg også vert utefor på en golf ! der var det det blekket som ligger som vame beskyttelse i "tunnellen" til eksosen som låg og vibrerte bort i eksos potta Dårlig forklart menn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2007 Det er ikke det varmskjoldet som sitter på downpipen og videre ned under der eksosen splittes da? Har en tendens til å løsne og skramle. håper det er dette:) skal ut og sjekke med en gang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2007 håper det er dette:) skal ut og sjekke med en gang! var og skjekket skjoldet som ligger mellom downpipe og mot hjulbue.. dette satt helt fast.. er det enda flere skjold bakover etter downpipen? skal prøve og komme meg under bilen en gang til å se etter.. var litt kjedelig lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2007 Har vært borti at eksosanlegget går nedi den tverravstiveren som er skrudd i gulvet som ligger *under* eksosanlegget ca. rett foran forsetene når man gir på kraftig. Det ser ut som det sitter fast og er klaring når bilen står parkert, men når man gir på vrir motor/girkasse seg litt på festene slik at det slår nedi.. Hadde det problemet på S4'en jeg hadde, endte opp med å løsne den store dobbeltklemmen, jekke opp anlegget og skru til igjen, da ble det bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2007 Når UrS'ene runder 200' skjer det ting. En av dem er at universalleddet over kattene tørker ut, et annet er at senterlageret ryker. Begge deler gir vibrasjoner ved pådrag. I ditt tilfelle tipper jeg det er at motor- og girkassefester gir seg litt og at det er nok til at noe tar borti. Har nesten samme lyd selv, en slags knurrende lyd en gang i mellom. Edit: Ja, Eyvind sa det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2007 Har vært borti at eksosanlegget går nedi den tverravstiveren som er skrudd i gulvet som ligger *under* eksosanlegget ca. rett foran forsetene når man gir på kraftig. Det ser ut som det sitter fast og er klaring når bilen står parkert, men når man gir på vrir motor/girkasse seg litt på festene slik at det slår nedi.. Hadde det problemet på S4'en jeg hadde, endte opp med å løsne den store dobbeltklemmen, jekke opp anlegget og skru til igjen, da ble det bra.. Ja, den svarte "kåpa" som ligger der.. skal skjekke den! fordi anlegget kjentes tight of pent ut: klø : Det er nye girkassefester, men ser at det ene har fått sprekk i gummien.. men er sikkert ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2007 Når UrS'ene runder 200' skjer det ting. En av dem er at universalleddet over kattene tørker ut, et annet er at senterlageret ryker. Begge deler gir vibrasjoner ved pådrag. I ditt tilfelle tipper jeg det er at motor- og girkassefester gir seg litt og at det er nok til at noe tar borti. Har nesten samme lyd selv, en slags knurrende lyd en gang i mellom. Edit: Ja, Eyvind sa det.. Hvilket senterlager er det du snakker om? hvordan kommer jeg til det? Jepp, lyden kan minne om knurring:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2007 http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C1105%2DB har delene, men _hva_ som er feil på din, er ikke godt å si, så du får nesten se på senterlageret først. Du må av med eksos og et skjold under der for å komme til. Senterlageret må justeres inn veldig nøye, Møller har spesialverktøy til det.. Kun lager: http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C2008%2DB Vil egentlig tro det er mer konstant lyd når lageret er gåent, så jeg skylder litt på dårlige motoroppheng på Nazze! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 14, 2007 http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C1105%2DB har delene, men _hva_ som er feil på din, er ikke godt å si, så du får nesten se på senterlageret først. Du må av med eksos og et skjold under der for å komme til. Senterlageret må justeres inn veldig nøye, Møller har spesialverktøy til det.. Kun lager: http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C2008%2DBVil egentlig tro det er mer konstant lyd når lageret er gåent, så jeg skylder litt på dårlige motoroppheng på Nazze! Hmm, okei.. men min lyd kommer akkurat idet du nermer deg max ladetrykk! når bilen virkelig flytter seg.. rart det skulle være girkassefestene, di er jo blanke enda av dem er nye skal komme meg under bilen nå etter middag å ta en titt.. men eksosen henger jo helt tight så ikke godt å si: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2007 varme skjoldet som skall gjøre at det ikkje kommer varme opp i tunellen under bilen. sjekk denne,. nesten 100% sikker på at det kann være dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 15, 2007 Da har jeg var under bilen, merket jeg at den ene katalysatoren var kald, og den andre, skikkelig varm.. så etter demontering, så jeg med en gang hva som hadde skjedd så nå blir den andre og få litt lettere egenvekt åsså! Det er denne opplagringen dere mener? festene til kassa ser greie ut, bare at den ene har større åpning i gummien en dn andre.. hva kan det skyldes? VS Kvalitet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...