#1 Skrevet September 12, 2007 Ja da har jeg hatt "ny" bilen i et par dager så skjer det jo selvsagt noe gærnt Oppdaget idag at det var flekker på parkeringsplassen under bilen. Det dryppet diesel fra passasjersiden fremme (nede der kurve tåkelyset er). Åpna panseret og der ser jeg at det er vått oppå drivstoffilteret (tror det er det da) Er det noen her som har vært borti samma problemet selv? Er dette et vanlig problem som er kjappt å enkelt (billig) å få fixa? Kan det være andre plasser det lekker fra? Tok et bilde av det jeg tror er synderen: Nå hadde jeg tørket vekk ganske mye diesel fra toppen der, men det synes at det er litt vått bak den splinten der...... Er det en "kjent" plass det lekker fra eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2007 Det er vel bare filteret som trengs å skrus til eventuelt byttes. Er jo en pakning på toppen som kan være gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2007 Er det pakning på den splint saken eller? Ellers er det jo bare slanger med klemmer på..... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2007 To o-ringer som skal tette plastventilen mot filteret. Stålklipset holder bare denne ventilen på plass da den har tre tilslutninger hvorav en går ned i filteret. Kanskje en av disse pakningene er skadet/mangler. Evt. kan det hende at ventilen er sprukket. Hender at de gjør det om man er for hardhent da man skal skifte filter. Plastventilen følger altså ikke med et nytt filter, men brukes opp igjen hver gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2007 ta av hver enkel slange.. sjekk om de ikke har sprekt i enden.. hvis noen av slangene har det så kapper du bare av den biten som er ødelagt og setter den på igjen.. Kan bare være så enkelt hvis det er det.. har hørt om problemet tidligere med slangene.. Kjøp stålspunnet slanger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2007 Takker for svar folkens! Skal ta å smekke den inn på verksted imorgen. Bør være en simpel sak som ikke skal ta for lang tid. Gidder bare ikke gjøre det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...