#1 Skrevet August 26, 2004 Leverte min svigermors Bora inn for å få skiftet clutch. De skiftet både clutch og slavesylinder noe som sikkert var korrekt selv om vi bare hadde avtalt skifte av clutch. Det som gjorde meg mildt sagt forbannet var at de greide å ødelegge vindushevemekanismen på ene siden foran. Ikke vet jeg hvorfor de skulle tukle på vinduene på en bil når de skiftet clutch. Verkstedet sa at det var fordi det ble så varmt i bilen ved prøvekjøring, noe jeg finner vanskelig å tro da det er klimaautomatikk i bilen. Dette gjorde at de brukte to dager på jobben i stedet for en, OG I TILLEGG KREVDE DE AT JEG SKULLE BETALE FOR DELENE DE HADDE ØDELAGT. For å få ut bilen endte jeg dermed opp med å betale for en skade som verkstedet hadde påført bilen. Hvis ikke dette er uhørt, så vet ikke jeg! Jeg anbefaler derfor alle medlemmer til å holde seg langt unna Clutch & Brems i Smallvollveien, samt advare andre mot å levere bilen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2004 Opprinnelig postet av Ådne Skålevåg Leverte min svigermors Bora inn for å få skiftet clutch. De skiftet både clutch og slavesylinder noe som sikkert var korrekt selv om vi bare hadde avtalt skifte av clutch. Det som gjorde meg mildt sagt forbannet var at de greide å ødelegge vindushevemekanismen på ene siden foran. Ikke vet jeg hvorfor de skulle tukle på vinduene på en bil når de skiftet clutch. Verkstedet sa at det var fordi det ble så varmt i bilen ved prøvekjøring, noe jeg finner vanskelig å tro da det er klimaautomatikk i bilen. Dette gjorde at de brukte to dager på jobben i stedet for en, OG I TILLEGG KREVDE DE AT JEG SKULLE BETALE FOR DELENE DE HADDE ØDELAGT. For å få ut bilen endte jeg dermed opp med å betale for en skade som verkstedet hadde påført bilen. Hvis ikke dette er uhørt, så vet ikke jeg! Jeg anbefaler derfor alle medlemmer til å holde seg langt unna Clutch & Brems i Smallvollveien, samt advare andre mot å levere bilen der. Gå rett til forbrukerombudet med denne saken, og pengene dine bør være på konto rimelig kjapt! Kjipe greier, håper det ordner seg! mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2004 Hørest ut som en sak for forbrukerrådet. Snakk med de, og deretter snakk med dette firmaet igjen. Du skal ha igjen de pengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2004 Denne saken må du gå vidrere med..! Du har ingentig å tape!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2004 hmm... noe som ikke rimer her. Hva er det egentlig som har skjedd ? De sveiver ned vinduet og mekanismen ryker ? Ser ikke nødvendigvis at de gjør noe galt i det. Hva er det egentlig som har gått i stykker ? Mekanismen innvendig i døren, sveiven ? Er det el vinduer ? Bryteren? For at de skal være skyldig i noe bør de ha foretatt seg noe som fysisk skader mekanismen. (Slag, spark, brukket noe etc.) Dersom den ryker ved vanlig bruk kan da ikke verkstedet lastes for det, da hadde det skjedd en gang uansett, kun tilfeldigheter som gjør at det skjer akkurat da. (det er helt naturlig for en mekaniker å sveive ned vinduet når de skal av og på løftebukker, prøvekjøre for ulyder etc. Synes det er på sin plass med en mer detaljert forklaring for en slik omtale jeg, dette blir litt for enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2004 Enig med Thomas...litt mer info før vi skyter noen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2004 Bilen har elektriske vinduer (er vel std på '99 Highline, som jeg tror jeg det er). Det som de ødela var selve mekanismen inne i døra som holder vinduet. Vanskelig å forklare, men det er liksom to klammer som er festet til hver sin wire som sitter under vinduet for å holde det oppe. Den ena av disse var røket. Jeg kan ikke se at det kan ha skjedd uten at noen hadde påført en vesentlig kraft nedover på vinduet. Verkstedet oppga høy temperatur inne i bilen som grunn til at de kjørte ned vinduet, og sier at skaden oppstod når de skulle kjøre det opp igjen. Vinduet fungerte helt fint den morgenen jeg leverte inn bilen. Bra nok forklaring Thomas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2004 Blir vel litt vanskelig å få igjen noe i et sånn tilfelle. Hvor på wire'n var bruddet da? Akkurat i festet? Egentlig litt snodig at en wire ryker på en relativt ny bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2004 Kan ikke skjønne at verkstedets bruk av vinduet har forårsaket denne skaden. Kan alvorlig talt ikke tenke meg at et verskted med vitende og vilje ødelegger en kundebil, og det må de jo ha gjort i dette tilfelle. Normal bruk kan umulig forårsake dette her, da ville jeg i så fall reklamert til VAG i stedet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2004 Det ser ut til at enkelte her mener at verkstedet har gjort det som er korrekt. Jeg er fremdeles mildt sagt uenig i det. I det minste skulle de gitt meg informasjon om at jeg måtte betale skaden de hadde forårsaket og valget om jeg ville reparere selv. Nå bare kjøpte de inn deler og skiftet uten å informere meg om at jeg måtte dekke kostnadene. Uholdbart spør du meg. Fremdeles like sint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 26, 2004 Enig i at du skulle blitt informert om dette på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 26, 2004 Dette er ikke en uvanlig/ukjent sak i en vindushevermekansime som etter noen års bruk kan gå tørr i wire', mekanismer, tannhjul etc. Regn og vann renner som kjent ned langs vinduet, inn i karmen og ut i bunnen. Dette forårsaker nødvendigvis en del kondens, skitt, fuktighet osv som påvirker mekanismen. Det er bl.a. derfor det er fuksperrer i dørene (plast), men dette hindrer ikke alt. Dette kan forårsake akkurat slike ting som i dette tilfellet... dessverre. Jeg har vært borti en god del utskiftinger av denne mekanismen på kundebiler både på VW og andre merker for den saks skyld. Kan egentlig ikke forstå at det skal vær mulig å ryke wire eller wirefester ved å påvirke dette utenfra, enten ved brytere eller fysisk håndtering av vinduet. Dette skal i teorien bare kunne skje ved at mekanismen selv setter seg fast og ryker komponenter pga slitasje og elde. Så i det store og hele tror jeg det er svært lite sannsynlig at verkstedet er skyld i "skaden", men utfra det du forteller senere her er jeg absolutt enig i at de har håndtert saken dårlig. Man bestiller ikke bare deler og reparerer ting uten å konferere med kunden. Det er første regel ved drift av et verksted... :rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 26, 2004 Har også vanskelig for å tro at de ødela vindusheisen med overlegg, heisen var vel så slitt at den kunne like gjerne kunne ha røket rett før eller etter verkstedbesøket. Men jeg må si meg enig i at de burde ha informert om dette før de startet med reperasjonene... Har ellers bare hatt gode erfaringer med Clutch og brems. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2004 Har ellers bare hatt gode erfaringer med Clutch og brems. Må si meg enig i dette, kun gode erfaringer og topp service de gangene jeg har benyttet meg av deres ekspertise innen bremse skiver og kaliptere. Men uholbart at de bare reparerer uten å konfrontere med kunden, kunne jo hende at dette var noe kunden ville fikse selv og hadde delene ligendes klart for utskifting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 26, 2004 Det er vel ingen (i alle fall ikke jeg) som har påstått at de ødela vindushevemekanismen med overlegg. For meg er saken enkel: Jeg leverte inn en bil med fungerene el-vindu. Verkstedet klarte å ødelegge mekanismen (om det var med overlegg eller ved et uhell er ikke mulig for meg å vite). De bestiller deler, reparerer og krever at jeg betaler når jeg henter bilen uten å avklare dette på forhånd. Hver enkelt for avgjøre om de synes dette er rimelig eller ikke og om de ønsker å benytte et verksted som går frem på denne måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 26, 2004 Kjip sak. Mener å ha hørt at disse vindusheve-mekanismene er en svakhet på VW og Audi....? Mulig jeg tar feil.. Mekanikerne har i mine øyne sannsynligvis ingen skyld i dette. Håndteringa av saken er elendig fra verkstedets side. Såvidt jeg vet har ikke et verksted lov til å øke pris utover det som er avtalt m kunden på forhånd m mer enn 5% uten å varsle kunden. Allerede her er dem skikkelig ute å kjøre. I tillegg skulle du fått muligheten til å bestemme hvem som skulle utføre reparasjonen. Hvis verkstedene skulle reparert alt på alle biler helt uten videre, hadde mange fått høye verkstedregninger. Uholdbart. Har du prøvd å ta kontakt m daglig leder/verksmester e.l.? Lykke til, dette må du ikke gi deg på. Kanskje det er riktig at du betaler delene og at dem står for arbeidet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 26, 2004 Kjipe greier.... Ødela det samme på min bil en gang. Min far hadde vinduet nede og slenkte igjen døren, det var det hele som skulle til..... Så det kan jo hende at det er det de har gjort. Det er vel sjelden at et verksted er så " veldig" forsiktig med andres eiendom... ... eller.....?? Mvh Jan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 26, 2004 Jeg ville helt klart bedt om å få de delene som er skiftet ut. Da kan du se om det er sannsynlig at wiren(e) har ryki av naturlige årsaker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 26, 2004 Opprinnelig postet av Ådne Skålevåg Vanskelig å forklare, men det er liksom to klammer som er festet til hver sin wire som sitter under vinduet for å holde det oppe. Den ena av disse var røket. Jeg kan ikke se at det kan ha skjedd uten at noen hadde påført en vesentlig kraft nedover på vinduet. Disse ryker helt av seg selv og er en kjent svakhet på VAG. Sånn jeg ser det så kan de ikke klandres for at den røyk akkurat den dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 26, 2004 De kan ikke klandres for at de røk, men de kan klandres for at de utførte reparasjonen uten å spørre kunden, og deretter kreve betalt for delene og jobben uten kundens samtykke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 28, 2004 DEt kan jo ve at dei har lent seg på ruta når den har vært nesten ehilt nere, komt borti bryter og derofr har dete røke, har opplevd det sjølv på låne bil når eg hang ut vinduet for å snakke med noen. Eg har 20 år gamel audiar med sveiv og wire, og det skal vare ei god stund. Dessuten så kunne dei vært litt meir med hjelpelige, sidan dei faktisk gjorde slik at den røk. vinduet har ingeting med clutch å gjer. E iallefall ikkje god kundebehandling, men kor enkelt det er å bevise det når dei faktisk har fjerna bevismateriale kan ein spørre seg om! Mvh Bjørn Mjølsnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...