åpent luftfilter på 1,9tdi

Anbefalte innlegg

noen som har noen erfaring med åpent luftfilter på en tdi motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem det. Får bare mer lyd fra turboen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det jeg trodde :)

finnes det noe kit eller noe sånt å få tak i til denne motoren?

evt hvor da, og til hvilken pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem det. Får bare mer lyd fra turboen. ;)

min 1.9tdi hørtes ut som en traktor ved motorbrems..

så mitt åpne filter var ikke lenge på ;) ingen effekt merket jeg heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde mitt på 3 km så kastet eg det av igjen. Det var FORFERDELIG!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres jo ut som om folk har litt forkjellige meninger her. kan det ha noe med åssen dieselmotor man setter det på?

høres jo ikke ut som om det er noe for meg, siden jeg også har 1,9tdi..

takk for alle svar :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint med åpent filter......men som sagt over,du får voldsom "traktor-lyd" ved motorbrems.....kan få noen "morsomme" resonans-lyder ved visse turtall også. Hadde åpent filter rett på turboen på en 91 Jetta 1.6 TDK jeg hadde for noen år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal sette på åpent filter, så må du ikke bruke filter som skal oljes inn, for det ødelegger luftmassemåleren din..

Snakker av erfaring: flau : Vet at bl.a. TS Racing har filter som ikke skal oljes inn, så hør med de hva de har til din bil;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde åpent filter på en A3 for ett års tid siden.. Fin lyd syns nå jeg, tenkte ikke noe spesielt over det.. Skal ha det på konebilen også, hehe! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haddet det på min passat å motoren ble rar å gikk ikke helt som den skulle. så jeg satte på luftfilterboksen igjen å da ble den helt frisk, men.. tøff lyd:) spesielt hvis du kjører opp ladetrykket litt.

'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde på golfen min. Jeg kjøpte ett slikt universal greier te 300 kroner som passet på. Det skulle ikke oljes inn heller. Du får litt mer traktor lys, men du hører også mer av turboen. Så det blir en smaksak... Jeg ville prøvd med ett sånn universalgreier hvis det passer på din. Koster ikke allverden hvertfall. Selger de på bilxtra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

midt i bildet ser du stål filteret til TS.. bra filter som gir mye luft.. anbefales!!!

for å få effekt ut av en diesel motor er det to ting som gjelder... mye luft inn.. og lett ut igjen...

men hvis man kjører med tett eksos har det ikke så mye for seg å bytte filter...

bildet er tatt når jeg bygde om min A3 2.0tdi

syns lyden er digg jeg... : rock :

DSC00888.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da en snodig plassering av filteret... Så vel egentlig ut som en snodig motor også! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da en snodig plassering av filteret... Så vel egentlig ut som en snodig motor også! ;)

ikke plass til filteret noe annet sted.... fordelen er at det får kald luft... motoren er helt org.. bare bygd om luft inn og ut for at den skal puste lett... men dette er vel ikke det som det ble spurt om i dette innlegget...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så vil bare si til tore olav.. skaff deg ett TS filter og bytt eksos .. så puster motoren din mye bedre;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prata med TS om filter ja, og planen var og chippe bilen der også..

men eksos har jeg ikke tenkt på.. hjelper dette mye?

mye koster det?

kunne kanskje gjort alt dette samtidig hos TS da, noen aning om hvor mye dette ville koste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi snakker om en diesel.. er det virkelig så mye og hente??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

antageligvis ikke, har ikke tenkt på det før nå..

var egentlig ute etter litt lyd jeg.. hehe

men hvis en kan få med seg litt guffe, så gjør jo ikke det noe.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den modellen du har er det en hel del og hente faktisk. Du får 170 hester ved bare og chippe, og det kan jeg love deg at du merker. Bytter du eksos og filter, og chipper i samme slengen, så kan du få litt mer enn de 170. Går utrolig bra med det oppsettet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får grei eksos for 5k... kan legge turbotrykket høyere når bytter eksos... og det hjelper.....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det luftfilter på deg eller? Har tenkt samme tanken selv på min 2.0TDI, for å få sterkere den "Puff" lyden av turboen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke handla noe enda nei.. hehe

vurderer om jeg skal vente med det til jeg har råd til chip og kanksje eksos også..

er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis av meg har eksos , filter å chip fra TS den går veldig godt, å har en veldig fin lyd både i eksos å filter , lite med "rægg" å masse susing å litt poff;)

så vil nok annbefale dt,, en annen kompis med passat 180 (chippet) har også Ts filter, han fikk slik flerre lyd i filtere sitt ved rett turtall:)

artig lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde åpent filter på min 2.5 tdi og det ble raskt plukket av igjen, syns det ble en forferdelig lyd. Nå har jeg bare org filter i boksen og va hos johan hos chipsenter på lørenskog og fikk nytt program og da fikk jeg bra lyd uansett;) Anbefaler og dra til han istedet for TS, bedre priser og mye trivligere og prate med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.