Litt hjelp med Corradoen..

Anbefalte innlegg

Den "nye" corradoen har litt issues...

 

F.eks, kjørecomputeren. Denne måler ett bensinforbruk som er helt urealistisk, i forhold til den jeg solgte nettopp, med lik trim. Ligger en liter for høyt på tomgangen, og får ikke no sømmelig lesing ut av forbruk ved kjøring. Alle avlesninger er på 1,5 liter, ca. Tomgangsturtall er riktig og kommer riktig opp i kjørecomp.

 

Kan det være, at hvis jeg kopler fra batteriet, mens jeg trykker inn clutchen, bremsen, gassen, og setter på vindusviskerne, mens vinduene går ned, at kjørecomp blir nullstillt?

 

Vil tro at mann kanskje får ny info til computeren, hvis mann får nullstillt denne. Kan der ligge noen feil, som avleses i VAG com, og som kan nullstilles der som gjør at jeg får feil verdier?

 

Bilen går ikke for fett, så vidt jeg kan se, heller ikke for magert. Den går også svært jevnt og fint på tomgang, og virker å være i 110% stand, slik den skal være, men noe er det, siden bilen "bruker" så mye. Det kan virke som bensinen går en anelse fort unna,men lurer om ikke det bare er fordi jeg er litt hard på gassen, etter jeg fikk bilen tilbake..

 

Er det noen som har no koplingskjema til hovedlampene til bilen? Har litt ombygg å gjøre før vinteren, etter demontering av Xenon..

 

All hjelp er god kjelp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å teste et annet instrumentpanel? Mitt har fått noen småbugs, så jeg skal sende det til service på mandag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hva med å teste et annet instrumentpanel? Mitt har fått noen småbugs, så jeg skal sende det til service på mandag..

 

Nå...den hadde jo vært grei, hadde jeg hatt tilgang på ett annet instrument. Men det har jeg jo ikke, så..men må få skrudd opp dritten og kikket litt baki der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..da er dette fiks. Var slangen som går inn bak på instrumentet, som var på ferie, og dette føkket opp hele computeren..

 

Men så til neste spørsmål.

 

Ladetrykk er ca 1 bar, som det skal være, men jeg synes bilen virker treig. Det virker som det klatrer svært sent oppover stigen..non ideer?

 

Plugger, Co, tenning..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke hvor mange grader fortenningen står på. Min endret totalt karakteristikk med litt mere fortenning. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Sjekke hvor mange grader fortenningen står på. Min endret totalt karakteristikk med litt mere fortenning. : ja :

 

Hvor mange grader, målt hvordan, med eller uten chip ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.