Bytte støtdempere på 2002 mod. A6 2.5 TDI Q

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte støtdempere rundt om på min '02 mod A6. Bilen har originalt sportsunderstell og jeg ser for meg å bytte til f.eks. Bilstein Sprint. Bilen er lav nok som den er så ytterligere senkning er uaktuelt. Jeg har for en del år siden montert Bilstein Sport dempere på min '96 mod A6 2.8 Q (også med orig. sportsunderstell) og det ble meget vellykket. Forskjellen på "Sport" og Sprint" er så langt jeg har forstått kun det at "Sprint" demperne er litt kortere, m.a.o. beregnet på biler som er litt senket, inkl. biller med orig. sportsunderstell. Så i den anledning har jeg noen få spørsmål:

i) Er det spesielle utfordringer med å bytte støtdemperene eller er det så enkelt som det ser ut til og er det spesielle ting jeg må være oppmerksom på?

ii) Anbefalinger til type dempere og evt. hvor det lønner seg å handle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette for banalt til at dere som kan det bryr seg om å svare ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he......er egentlig ingen stor heksekunst å skifte demperene nei. Kan ikke komme på noe spes. du skal være oppmerksom på egentlig.

Hvor det lønner seg å handle aner jeg desverre ikke, men akkurat støtdempere og understell har da vært skrevet en del om før, så er vel sikkert noen anbefalinger i div. andre tråder her. ellers kan det jo hende noen fler har svar her etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.