Anbefalte innlegg

Har fått et problem med S6`n etter chipping. (2,2t)

 

Ved pådrag går bilen i nødmodus ved et trykk på 2.2-2-3 i kjørecomputer, det sitter original map sensor i hjernen så et ladetrykk på 2,4 burde ikke være noe problem. Feilkoden i Vag-Com er "overlading".

 

Det som er gjort utover chipping er at det er montert bleed ventil slik at N75 er tilkoblet men ikke i bruk. Har trykktestet systemet og det holder tett, har byttet LMM men det hjalp ikke.

 

Noen som har noen erfaringer/tips om hva som kan være årsak til at dette skjer? Defekte Coiler?

Defekt Lambda?

Defekt map sensor?

 

Her er feilkoden lest av med wag com:

 

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 4A0 907 551 C

Component and/or Version: 2,2l R5 MOTR.RHV HS D01

Software Coding: PMC 1

Work Shop Code:

3 Faults Found:

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-00 - -

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Readiness: N/A

 

hilsen Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ned ladetrykket, med "bleed ventilen", til bilen ikke går i nødmodus.

Da har du det ladetrykket du kan kjøre med...med det oppsettet du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippen som sitter i skal gi 270 hk. Hvis jeg skrur ned ladetrykket til den ikke går i nødmodus 2.1 bar ca så er jo det omtrent det samme som bilen lader originalt med boost funksjon. Da er jo litt av poenget med chipp borte. Det skal vel ikke være noe problem å kjøre med 2,3-2,4 i ladetrykk uten at den går i nødmodus, eller er jeg helt på villspor nå?

 

kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en grunn til at N75 sitter der originalt.

En av de store fordelene med N75 er høyere ladetrykk i mellomregisteret, og dermed økt moment.

Hvis du forsøker å kjøre 1,2bar ved høye turtall vil muligens chip'en gå i nødmodus, pga for høyt ladetrykk ved dette turtallet. Du kan sikkert lett kjøre 1,3bar i mellomregisteret.

 

En "bleed ventil" vil gi det samme ladtrykket over hele turtallsregisteret, så derfor skal den stilles inn til det laveste trykket chip'en er programmert for. Dvs det laveste trykket @ WOT fra ca 3500 - 7200 rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har koblet fra N75, og den fortsatt går i nødmodus er vel det fordi den registrerer for høyt trykk via MAP sensor.

Og da er det uansett om det er ved 3000 omdr. eller ved 7000 omdr.

 

Uansett så klarer ikke k24 turboen 1,4 bar trykk ved 7000omdr.

 

Har du prøvd med en mekanisk trykkmåler? Det er ikke alltid den i kjørecomputeren er så nøyaktig..

Hvordan går bilen når du justerer ned til 1,1 bar? bedre enn originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.