#1 Skrevet September 13, 2007 Har fått et problem med S6`n etter chipping. (2,2t) Ved pådrag går bilen i nødmodus ved et trykk på 2.2-2-3 i kjørecomputer, det sitter original map sensor i hjernen så et ladetrykk på 2,4 burde ikke være noe problem. Feilkoden i Vag-Com er "overlading". Det som er gjort utover chipping er at det er montert bleed ventil slik at N75 er tilkoblet men ikke i bruk. Har trykktestet systemet og det holder tett, har byttet LMM men det hjalp ikke. Noen som har noen erfaringer/tips om hva som kan være årsak til at dette skjer? Defekte Coiler? Defekt Lambda? Defekt map sensor? Her er feilkoden lest av med wag com: Address 01: Engine Control Module Part Number: 4A0 907 551 C Component and/or Version: 2,2l R5 MOTR.RHV HS D01 Software Coding: PMC 1 Work Shop Code: 3 Faults Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: N/A hilsen Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2007 Skru ned ladetrykket, med "bleed ventilen", til bilen ikke går i nødmodus. Da har du det ladetrykket du kan kjøre med...med det oppsettet du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2007 Velkommen til forumet Kristian! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2007 Chippen som sitter i skal gi 270 hk. Hvis jeg skrur ned ladetrykket til den ikke går i nødmodus 2.1 bar ca så er jo det omtrent det samme som bilen lader originalt med boost funksjon. Da er jo litt av poenget med chipp borte. Det skal vel ikke være noe problem å kjøre med 2,3-2,4 i ladetrykk uten at den går i nødmodus, eller er jeg helt på villspor nå? kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2007 Takk for det harald:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2007 Det er en grunn til at N75 sitter der originalt. En av de store fordelene med N75 er høyere ladetrykk i mellomregisteret, og dermed økt moment. Hvis du forsøker å kjøre 1,2bar ved høye turtall vil muligens chip'en gå i nødmodus, pga for høyt ladetrykk ved dette turtallet. Du kan sikkert lett kjøre 1,3bar i mellomregisteret. En "bleed ventil" vil gi det samme ladtrykket over hele turtallsregisteret, så derfor skal den stilles inn til det laveste trykket chip'en er programmert for. Dvs det laveste trykket @ WOT fra ca 3500 - 7200 rpm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2007 Hvis du har koblet fra N75, og den fortsatt går i nødmodus er vel det fordi den registrerer for høyt trykk via MAP sensor. Og da er det uansett om det er ved 3000 omdr. eller ved 7000 omdr. Uansett så klarer ikke k24 turboen 1,4 bar trykk ved 7000omdr. Har du prøvd med en mekanisk trykkmåler? Det er ikke alltid den i kjørecomputeren er så nøyaktig.. Hvordan går bilen når du justerer ned til 1,1 bar? bedre enn originalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...