Motor ruser seg, jetta MKII

Anbefalte innlegg

Hei. Har et lite problem med billigbilen min:)

Forøvrig er det en '88 Jetta 1.8 forgasser 90Hk.

Hver morgen når eg starter opp, så ruser motoren seg til 3000 de første 10 sekundene, ved så å dale plutselig til tomgang (veldig morsomt når det er 0 grader ute;))

Hadde det samme problemet med min gamle Scirocco også, men ga faen i det den gangen. Men nå har eg litt naboer som er begynnt å klage. hihi... Noen som har kjennskap til dette, evt hva man gjør for å få vekk dritten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå over vakum slanger til forgasseren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort, alt er i orden, den verken fjusker eller jager, den ruser seg bare helt i begynnelsen i 10 sek, så detter den ned til 1000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selg bilen til meg :D da har du et problem mindre :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spray startgass rundtomkring forgasseren.... går turtallet opp har du lekkasje en plass.

Ellers er det vel typisk at denne vokstermostaten klikker bananas på disse.

Det jeg har gjort er å bytte til en forgasser som fungerer, da blir det bra. Har desverre BARE dårlige erfaringer med å prøve å fikse en som er "ute å kjører" :)

Den vil også gå litt høyt på tomgang om tenninga er for tidlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det som er rart, fordi tenninga er justert rett, den lekker ikke vakuum noen steder, fjusker ikke, går helt 100% på tomgang. Det er bare om morningen den kødder seg. Går rett til 3000 i 7-8 sek. og så plutselig ned til 1000. Akkurat som noen trykker på en knapp. Jævli irriterende: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er gasser motor. EX mener eg den skal hete. Med pierburg 2E2 forgasser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.