#1 Skrevet September 13, 2007 Vurerer å bytte motor til noe litt større i audien min. En audi 80 1.9i Quattro 1987 mod. Vil helst ikke klippe så mye i ledningsnett og modifisere så mye. Alternativer er 2.2, 2.3, og s2, s4, s6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2007 Søk litt på forumet, står mye om dette.. Siden du har 4sylindret fra før av må du sveise på nye motorfester om du skal ha i en 5sylindret motor. 3B eller ABY (Fra 200 20v/S2) får du nedi uten alt for mye om og men, men AAN fra S4/S6 er det litt mer arbeid med pga ledningsnett og plassering av ting og tang som ikke vil passe uten deler fra 3B eller ABY. Alternativt ble jo 80 B3 levert med en 16v-motor på 13xHK som burde passe nedi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2007 Er ikke 1.9 en gammel 5'er med k-jet? I så fall passer en 2.2 (kv) rett nedi vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2007 Er ikke 1.9 en gammel 5'er med k-jet?I så fall passer en 2.2 (kv) rett nedi vil jeg tro. er vel en del gamlere de motorene, rundt 1980 hvis det ikke er jeg som blingser... kommer jo litt ann på hva effekt du er ute etter. 1.8 16v KR fra golf2 eller evt. 2 liter fra golf 3 burde jo passe rett nedi.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2007 Er vel en 4'er ja. Hadde vært litt artig med litt hester da, går jo ann å bruke den på vintertreff og sommertreff om det blir litt effekt. Men orker ikke store jobber som tar mnd. siden jeg skal ha den i vinter. Har luftet tanken med en 2.0 16v fra competiton. hvor bra passer denne inn med tanke på ledningsnett osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2007 80 blei jo levert med både 2,6 og 2,8l V6, så dette burde jo smette rett nedi:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2007 Jeg lurer på om en 4.2 V8 fra s4 går på samme motorfestene som femmerene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2007 Både ja og nei, må sveise egne fester mellom motor og motorfester, evt. flytte festene i bilen. Er ikke helt likt som femmerne, bare nesten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2007 Må bare nevne en ting som mange oppdager først etterpå: Ofte billigst og best samt mye mindre arbeid å selge bilen man har og så kjøpe en med større motor.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...