#1 Skrevet September 13, 2007 Har i lengre tid har feil på mine 2 fremre lambdaer, feilkode 17521 og 17539. Denne er ikke spesielt farlig, og betyr jo at sondene har Internal Resistance too High. Folk fra div forum, blant annet s4biturbo.com sier at man skal bytte lambdaene, for disse er i ferd med å ta kvelden. Jeg byttet begge mine nylig, og feilen kommer fortsatt tilbake. Hva kan dette komme av? Av og til blir motorfeilsymbolet borte, og er borte en lang stund. Når jeg tenker litt godt etter mener jeg feilen første gang kom like etter at jeg byttet til KN innsatsfilter. Kan det ha noen betydning? Jeg tenker da som så at lambdaene sjekker at luft / bensin er korrekt i eksosen, og når bilen får mer luft pga KN filter, får lambdaene feil verdi og det blir rapportert som en feil på dette viset. Eller er jeg helt på tur? Og, om det så stemmer, om jeg chipper bilen, så blir jo hjernen endret til at lambdaene skal godta en annen blanding, og da vil verdien ligge innenfor rammene de skal? Dette er bare noen tanker jeg har gjort meg, og det kan godt tenkes jeg er helt fjern her Alle innspill mottas med takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2007 Bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2007 Tenkte litt lenger nå, og lurte på om LMM kan være gåen? Eller ville jeg merket det på et annet vis? Og det kan vel ikke ha noe med at jeg kun fyller 98 på bilen? Trenger forslag her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 Prøv å kjøre med originalt filter igjen da vel! Da finner du jo ut om det er det som gjør noe fra eller til. Evt. ta av kontakta på LMM og kjør en tur. Da bør du merke forskjell på motorens ytelse/karakteristikk. Tror ikke lambdasondene får endret verdi ved chipping uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2007 Ikke farlig å ta av kontakten til LMM? Må noe tenkes på om jeg prøver det? Saken er at bilen går godt, og jeg tror ikke den hadde gått så bra om noe var galt. Men hvorfor i svarte £@@!! får jeg den feilen? Den er så sinnsykt irriterende. Noen som har et A6 filter liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2007 Det vil bli registrert feilkode på LMM som blir liggende der til noen sletter den med diagnoseapparat. Derimot kommer du ikke til å merke noe til det etter du har satt på kontakta igjen. Eneste jeg kan komme på er at motorfeillampe kanskje vil lyse, men det gjør den i tide og utide uansett såvidt jeg forsto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2007 Jepp. Bytta til org. filter nå, skal slette kode i morgen og se hva som skjer! Funker det ikke tar jeg av LMM og ser hva som skjer. Takk for bra tips. Men vil en LMM feil som ikke er hellllt gåen kunne utløse en lambda fordi de får feil mengde luft? Det er her jeg lurer litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...