Hvordan type jekk bruker dere som har laaaave biler?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor tråden passer inn så jeg fyrer laus hær...

Til dere som har lave biler å evt styling, hvordan jekk kommer mann til med?

Må ha en jekk nå som biln er snart ferdig med full styling å 60-60 senk.

Noen tips/annbefalinger?

Mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør bilen opp på en tre kloss f.eks å bruk en vanlig garasjejekk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh, skal ikke være vanskelig nei =)

Mene om du er uti på tur å du pluttselig pungterer å må ut å bytte dekk, har du med et sett klosser i bagasjen a? :P

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh, skal ikke være vanskelig nei =)

Mene om du er uti på tur å du pluttselig pungterer å må ut å bytte dekk, har du med et sett klosser i bagasjen a? :P

Mvh

har ikke alle noen planker liggendes i bagasjen?: klø :

rart;) præhæ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reservehjul på boks ;)

hørt at dette funker dårlig på lavprofil dekk: klø :

håper ikke det da:)

noen som har brukt det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt det på både 205/50-15 og 195/50-15 med hell. Ikke kjørt med det i mange dager,men sånn at jeg fikk lappa dekkene. Om det funker på lavere profil enn dette vet jeg ikke, men jeg håper da det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginaljekken funker vel fint ute om du har punktert og ikke har med noe? Du kjører vel ikke rundt med en garasjejekk i bagasjen eller? :) Den kan du jo jekke fra bare noen få cm og oppover..

Vet man får kjøpt jekk som bygger 8cm eller noe om det hjelper.. Jeg bruker å kjøre opp bilen på treklosser før jeg jekker.. Tror jeg aldri kommer til å få under en jekk uten klosser.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne jekken ifra Biltema har jo minimumshøyde på bare 10cm og det er jo ganske lavt:)

15-820_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginaljekken funker vel fint ute om du har punktert og ikke har med noe? Du kjører vel ikke rundt med en garasjejekk i bagasjen eller? :) Den kan du jo jekke fra bare noen få cm og oppover..

Vet man får kjøpt jekk som bygger 8cm eller noe om det hjelper.. Jeg bruker å kjøre opp bilen på treklosser før jeg jekker.. Tror jeg aldri kommer til å få under en jekk uten klosser.. :P

funker vel dårlig skulle du ha på sideskjørt? for de dekker vel festene til original jekken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt det på både 205/50-15 og 195/50-15 med hell. Ikke kjørt med det i mange dager,men sånn at jeg fikk lappa dekkene. Om det funker på lavere profil enn dette vet jeg ikke, men jeg håper da det :P

RsFyran (og sikkert andre) kommer orginalt med dekk-på-boks med 255/35-18 orgdim. Dog leveres også en 12v kompressor med for å fylle etter luft, men det funker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt at dette funker dårlig på lavprofil dekk: klø :

håper ikke det da:)

noen som har brukt det?

Hvis det er skum vi snakker om? Har brukt det TO ganger på samme dekk i sommer :P 235/35-19... funker gull ;)

Altså. Bilen din må løftes med stropper den :P Så vidt man får en stropp under også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør opp på trekloss og bruk vanlig jekk.. Pungterer du så bruker du på reservehjul på boks;) Ellers så er det vel ikke alle med quattro som kjører med samme dim i bagasjen heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker vel dårlig skulle du ha på sideskjørt? for de dekker vel festene til original jekken

Noen dekker det ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke alle noen planker liggendes i bagasjen?: klø :

rart;) præhæ

Fikk en del merkelige spørsmål med forrige bilen min pga det der.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjør opp på trekloss og bruk vanlig jekk.. Pungterer du så bruker du på reservehjul på boks;) Ellers så er det vel ikke alle med quattro som kjører med samme dim i bagasjen heller?

Jeg kjører jo med 19" til vanlig og 17" vinter.. Så har jeg det orginale reservehjulet baki, egnetlig bare tull.. Det er pungtert også :P Det er jo 15"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en saksejekk, det måtte jeg ha på den gamle A4'n min. :)

Funker som bare det :)

getImg.asp?FileID=1763

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en del merkelige spørsmål med forrige bilen min pga det der.. :P

er ingen problem det. setter jekken rett under:) men jekkene våre er bare 7cm høye da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en saksejekk, det måtte jeg ha på den gamle A4'n min. :)

Funker som bare det :)

getImg.asp?FileID=1763

Okey, skal ta meg en tur på autopart/mekonomen "idag" å se hva jeg finner

Takk for tipset ;)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den der kliss lik til orginaljekken..? min er i hvertfall akkurat slik som det siste bildet her..

BTW, selv om reservehjul er 15" kan det ha samme rulleomkrets som en 19" !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den der kliss lik til orginaljekken..? min er i hvertfall akkurat slik som det siste bildet her..

ER ivertfall ikke en slik som følger med på en A4...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ER ivertfall ikke en slik som følger med på en A4...

Og den er ubrukbar om det er av sånn hardplast.. Min knakk og bilen datt ned igjen første gangen jeg brukte den.. Kvalitet.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

greit nok at det kan ha samme rulleomkrets, men er svært få som faktisk har det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden for et spørsmål:

Når man skal bruke en sånn type jekk som den fra biltema som vist tidligere i denne tråden. Hvor under bilen skal man sette jekken da? Jeg har pleid å bruke den orginale jekken og dens jekkpunkter under bilen, men det tar så lang tid å bruke den.

Skal skaffe meg en sånn biltemajekk, men som sagt usikker på bruken siden de orginale jekkpunktne da ikke kan brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.