#1 Skrevet September 14, 2007 Heisann Noen her som vet om det er mye som må byttes for å få en f.eks A3 motor i enn A4? Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2007 ingen???? merkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2007 Innsug, motorfester, eksosmanifold+ at det sikkert er endel smådeler som er forskjellig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2007 Tja, det kommer helt an på årsmodellen vil jeg tro. Uten å kjenne til hva du tenker å gjennomføre og med hvilke deler så kan jeg prøve å resonere litt lett. De første A4ene hadde den gamle motordesignen (design kode 058, de med ekstern vannpumpe) mot A3 sin nyere motordesign (design kode 06A med intern vannpumpe) A4en kom også med den nyere motordesignen etterhvert (ukjent hvilket år de byttet) Det enkleste er hvis du har A4 med den nye motordesignen, da har du tilgang på mange av de delene som må byttes om. Men hvis du skulle velge å bygge om mellom de forskjellige motordesignene så får du litt mer å tenke på. Om motorfestene er de samme så passer nok motorene omhverandre etter at du har byttet bunnpanne og oljepick-up,oljefilter hus/adapter, innsug av riktig utgave (husk det er forskjell på innsugskanaltverrsnittet på de forskjellige motorkodene), korrekt vannrør og slanger, eksosmanifold og turbo, ledningsnett hvis du er heldig samt en del annet "små tjafs" rundt motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2007 F.eks en AJQ 180 hk TT motor i en 97 Mod A4 med AEB motor i org 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2007 flere tanker og innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2007 F.eks en AJQ 180 hk TT motor i en 97 Mod A4 med AEB motor i org Dette høres ut som den mest uheldig kombinasjonen. Det er nok den som vil medføre mest arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2007 Få tak i en langstilt motor hvis den skal i en A4, det blir det enkleste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 19, 2007 Det går vel ganske bra det, siden han skal ha den i en a4 og ikke omvendt! Har ikke prøvd, men på de med tverstilt motor er det fester i enden på blokka. Og de trenger man ikke på a4'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...