#1 Skrevet September 14, 2007 Det er snart tid for oppstart av min nyoverhalte aan motor. I den forbindelse har jeg pratet med fler bekjente ang innkjøring av motoren, å det viser seg å være utrolig masse forskjellige meninger. Noen sier: "Bilen skal stå oppjustert til rundt 3000 o/min i en halvtime på tomgang umiddelbart etter oppstart. Deretter ta bilen ut på langtur, rolig kjøring." Andre sier: "Ta bilen rett ut på motorveien å kjør hardt, kjør drag mellom 70-120. Turtall. Dette for at delene skal tilpasse seg, spesiellt for at stemplene skal "finne sin plass" i sylindrene." Vet det finnes masse dyktige folk her inne så jeg prøver! Noen innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2007 Har ikke hørt noen av disse jeg iallefall Bør vel ta det litt rolig de første milene iallefall. fks ta en vanlig kjøretur ikke dau kjøring, men ikke tyning heller..... bare helt vanlig kjøring de første 50mila fks Stemplene finner nok sin plass skal du se He he.. stemplene finner nok sin plass ja.. er ikke det.. en mekaniker som fortalte meg at stemplene laget små riper i sylinderveggene slik at stemplene "finner sin plass". Har aldri hørt dette før.. Er dette bare tull? Takker forresten for innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2007 He he.. stemplene finner nok sin plass ja.. er ikke det.. en mekaniker som fortalte meg at stemplene laget små riper i sylinderveggene slik at stemplene "finner sin plass". Har aldri hørt dette før.. Er dette bare tull? Takker forresten for innspill! stemmer det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2007 skal nok starte motoren på endel omdreininger i 20-30 min men det er vel helst for camene sin del,de må kjøres først inn tror eg. men det kommer vel litt ann på hvilke camer du har og hva du har skiftet i motoren. beste er nok å høre på motorbyggeren,eller er det deg selv kanskje? er ganske mange delte meninger om innkjøringer så ikke lett å vite hva en skal tro på..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2007 Står mye interessant på denne siden. http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...