#1 Skrevet September 15, 2007 Bilen min er chippet og skal lade 1.5 bar, men når skjeldent over 1.2. Noen ganger treffer jeg 1.3, og en yderst skjelden gang 1.4. Jeg mistenker wastegaten som syndebukken. Har hørt at det er en plombering på disse wastegatene som sitter i UrS4. Hvordan fjerner man det, og hva oppnår man? Har samtidig hørt at det finnes en skru på wastegaten hvor man kan småjustere fjæra i wastegaten. Hvor sitter denne? Om man strammer den, vil det åke mer eksos gjennom turbo? Bilder er svært behjelpelig Er det sundt for turbo, grenrør og sette inn strammere fjær? Og hvor stram bør jeg ha den? (Kun chip, åpent filter). Ser 034 motorsport selger ei 1.8 bar fjør og en 2.1 bars.. blir dem alt for stram? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2007 Jau? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2007 Har du boostmåler, eller bruker du den i dashen? Den er nok ikke alltid helt til å stole på, nemlig.. Noen chipper krever at du strammer fjæra litt. Det er et lite tiøring-stort lokk oppå, og så må du oftest grave ut noe gugge for å få inn en umbrako. (6-7mm?) Ikke stram mer enn at det fortsatt er gjenger som holder bolten på plass.. Er du i tvil er det bare å sprette lokket, så ser du hvordan dette funker. AAN med orig. turbo bør ikke ha strammere fjær, der styres turbotrykket av chippen via N75'n uansett, så du får ikke noe særlig ut av den løsningen.. Litt info her: http://www.sjmautotechnik.com/parts_products/wginst.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2007 fjernet plomben på min med å skru en selvborrende skrue inn i det lille 10ørings lokket, og nappet det ut med baksiden på en snekkerhammer. under lokket finner du en umbrakobolt,, men ikke skru noe særlig mer en en runde av gangen,, følg med på trykket.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...