Anbefalte innlegg

Hei,

lurte på hvordan det er med eu godkjenning av en bil som følgende er fjernet på:

- Bakseter

- Fremseter erstattet med 2 bøttestoler, orginal seler henger igjen

- Alt av dørpaneler

- Sentrallås er fjernet

- Takluke er sveiset igjen

- Dashbordet er ribbet for varmeapparat justeringer og annet fjas

- Alt av støydemping er borte

Men alt av bremser, lys osv fungerer som normalt.

Dette burde vel ikke være noe problem på en eugodkjenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PKK skal gå på teknisk tilstand, ikke noe annet. Så lenge den er i teknisk god stand,så er det samma hvordan den ser ut innvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil. da det er fare for å skjære seg da dørtrekk er ute så kan det faktisk bli en 2er feil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om man har litt kontakter så burde ikke dørpanel være et problem vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten bakseter må den vel egentlig regges som 2 seter også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stolene foran må være av typen FIA godkjent (selv om di fleste driter i det) og man må ha orginale belter om ikke annet er godkjent i vognkort. alt av skarpe kanter og steder man kan sette seg fast må polstres og dekkes til, men alt annet du skriver der skal ikke ha noe å si.. men man slipper lettere unna på dette om bilen er 100% strøken ellers. er bilen ren møk blir som regel kontrolløren grinete og setter feil på div ting. setter han feil på dette så MÅ det fikses føre etterkontroll....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusvisker og spylervæske til bakrute kan jeg også fjerne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusvisker og spylervæske til bakrute kan jeg også fjerne?

Ja, det er ingen krav om visker på bakruten så den kan selvsagt fjernes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta gaffa på de skarpe kantene, det er alt som trengs, ihvertfall det jeg fikk beskjed om på bt, men det gjalt skarpe kanter på utsiden da, hehe, så burde jo gå inni også=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stolene foran må være av typen FIA godkjent (selv om di fleste driter i det) og man må ha orginale belter om ikke annet er godkjent i vognkort. alt av skarpe kanter og steder man kan sette seg fast må polstres og dekkes til, men alt annet du skriver der skal ikke ha noe å si.. men man slipper lettere unna på dette om bilen er 100% strøken ellers. er bilen ren møk blir som regel kontrolløren grinete og setter feil på div ting. setter han feil på dette så MÅ det fikses føre etterkontroll....

det stemmer vel ikke? man kan jo bare kaste lappen fra eu og vise den et annet sted??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer vel ikke? man kan jo bare kaste lappen fra eu og vise den et annet sted??

hva med belter baki?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med belter baki?

Kommer ann på årsmodell på bilen det.

Husker ikke helt når den bestemmelsen kom men i min 83 mod golf behøvde jeg det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det stemmer ikke. Når du har tatt en eu-kontroll hos et verksted så blir den kontrollen registrert i systemet til bt. Alså skal du ta bilen på en etterkontroll på et annet verksted så må de ha den lappen på eu-kontrollen for å så logge seg inn i systemet til bt og slette dem feilene som er registrert der fra forrige verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke bare å kaste en eu kontroll lapp og levere bilen inn et annet sted,eu-kontrollen blir registret med en gang den de taster det inn på hiddenen....Men hvilke regler som gjelder av ribbing og slikt av bilen inni vet jeg ikke,men bilen skal jo være trafikksikker både for deg selv og andre i trafikken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som Kim-Andre skriver. Blir registret i systemet.

Men du kan dra til et annet veksted å ta en ny eu-kontroll men de har jo tilgang til den som allerede er registret så den vil jo bli sjekket opp med hva som er feil på bilen.

Er jo mange meninger/forskjeller på hva et verksted mener er feil til et annet.

Bt har jo også blitt mere "strenge" etter at de sluttet med eu-kontroller.

Nå skal de jo bare kontollere hva alle andre gjør/ikke gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med belter baki?

Dette er som med mye annet. Var det ikke originalmontert trenger du det ikke. Det er bare påbudt hvis originalt, eller hvis man skal ha barn i baksetet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er som med mye annet. Var det ikke originalmontert trenger du det ikke. Det er bare påbudt hvis originalt, eller hvis man skal ha barn i baksetet.

Er ikke påbudt før i 84 eller 85.

Har du eldre bil så må du ikke ha det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten bakseter må den vel egentlig regges som 2 seter også?

Kan stemme det sli jeg husker det, er vel slik at har man bur med baksette hjelper det ikke da blir det 2setter.. men husk har du ikke hjul, og seknking i vognkorter for du ikke godkj den på eu kontroll..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke påbudt før i 84 eller 85.

Har du eldre bil så må du ikke ha det...

selvom det er orginalmontert, altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvom det er orginalmontert, altså?

Om det er der må det brukes,men du blir ikke pålagt å montere dersom det er en så gammel bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.