Er A4 B5 fwd og A4 B5 quattro karosseriet forskjellig?

Anbefalte innlegg

Er selve rammen/karosseriet forskjellig på disse to modellene? Vet at hjuloppheng bak er ulikt, men lurer på om det er bredere "tunnel" under quattroen for å gi plass til drivakselen? Leker med tanken på å sende bilen til polen, og foreta et rammebytte på den og en RS4 fra tyskland. Må vite om det kan la seg gjøre i teorien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du bytte ramme?? Av det jeg veit er ramma på s4 og a4 på disse modelene den samme, men det er annet understell på s4 og quattro enn det er på 2wd. Så vist du bygger om bilen til s4, så kan du også sette inn rs4 motor i stede for

s4 motor da disse er likedane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en bil er mer enn 10 år gammel slipper man å betale hk-avgifter for trimming. I prinsippet kan jeg kjøpe en RS4 fra tyskland, og så sette alt fra den over på bilen jeg har nå, uten å betale en dritt i avgifter for det, så lenge jeg beholder rammen fra bilen jeg har nå. Da vil det for bilmyndighetene være den samme bilen. Ergo kan jeg få inn en RS4 for en slikk og ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du egentlig se helt bort fra. Å gjøre noe sånt vil:

1) Være så sinnsykt mye jobb at det vil bli dyrt selv i Polen eller et annet tidligere østblokkland.

2) Aldri bli like bra som en originalbil

3) Ikke ha en verdi engang i nærheten av en originalbil

og sist, men ikke minst:

4) Det vil av myndighetene bli betraktet som en oppbygging, ikke en ombygging. Dette utløser ny engangsavgift tilsvarende som om du skulle importert en RS4 om du har noen plan om å få dette opplegget godkjent. Smutthullet hvor dette var mulig f.eks. med Audi V8 med chassisnummer og noen karosserideler fra en Audi 100 ble tettet for maaaange år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele gulvet er forskjellig mellom 2wd og quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele gulvet er forskjellig mellom 2wd og quattro.

Ok. Var det jeg lurte på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.