#1 Skrevet August 26, 2004 Hjelp. Bilen er blitt helt håpløs. Den drar som normalt opp til 2000rpm, drar ingenting opptil 3500, og fra der drar den som fy opp til 5000. Er det LMM som er problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2004 min TDI (ikkke PD) var nøyaktig slik!!! stoppet på rundt 1900 og tok seg opp igjen rundt 3500. Byttet LMM og fikk ny bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2004 Same problem her! Bytt LMM!! Jeg hadde ikke hell i å prøve å rense den, men du kan jo alltids prøve. Ingen upris å kjøpe ny heller, dersom det er bytte-ordning til bilen din. Kostet 1200,- til A6'n min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2004 Bilen har fått flere symptomer. Den soter som aldri før, og bremseservoen er svak på tomgang. Henger dette sammen med LMM? Prøvde å rense LMM men bilen var lik etterpå. Og turtallssperra funger ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2004 Det spørs hva du mener med soting da.. Ryker det svart når du trår gassen i golvet, så er det riktig! Sånn er alle trimmede tdi! Er litt sånn originalt også, men da ser du det ikke pga mindre mengder.. Og som sagt, er ikke alle som klarer å redde LMM'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2004 Normalt så blir det en liten sky bak meg, men nå lager jeg en lang og større sky. Nå har jeg tatt ut LMM igjen, og satt den i Isopropanol. Lar den sto litt så monterer jeg den og prøver på nytt i morgen. Men hvorfor blir bremsekraftforsterker svak da, er ikke den vakuumstyrt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2004 Har ikke så veldig peiling på tdi, men på min TDK er det en magnetventil på wastegaten som bilr styrt av noe vakum tull fra vakumpumpa. min kutta turbotrykket på lavt turtall og plutselig kom den på VELDIG høyt turtall igjen. Reiv av heile drittn og satte i skruer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2004 På tdi fører det til at motoren ikke greier å justere trykket, og går dermed i nødmodus. BTDT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 29, 2004 I går var bilen dau som fy, men i dag tidlig gikk den som vanlig i 45 min., deretter ble den helt dau igjen. Måtte ned i tredje i en liten bakke for å holde 80km/t. Er det noen gode tips om hva som skal gjøres? Har prøvd ny LMM. Dette hjalp minimalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 29, 2004 Opprinnelig postet av Rune Nilsen Hjelp. Bilen er blitt helt håpløs. Den drar som normalt opp til 2000rpm, drar ingenting opptil 3500, og fra der drar den som fy opp til 5000. Er det LMM som er problemet? Prat med han som har chippa bilen din! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 29, 2004 Har snakket med Trond og han har ikke vært borti noe lignende. Har kjørt på bilen 15000 etter chipping og de har vært smertefrie. Får vel sette den inn på verksted, tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 29, 2004 gamlingens passat oppførte seg noe slikt,fikk ikke turbotrykk,viste seg at innmaten i katten hadde løsna og sperrra for eksosen,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 1, 2004 Hadde bilen på verksted og alt som var feil var brudd i en vakuumslange. Gratis å fikse. Da ble det penger til overs til noe annet stasj på bilen. Nå går den som fy igjen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...