Akutt problem chippet 130TDI

Anbefalte innlegg

Hjelp.

 

Bilen er blitt helt håpløs. Den drar som normalt opp til 2000rpm, drar ingenting opptil 3500, og fra der drar den som fy opp til 5000.

Er det LMM som er problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min TDI (ikkke PD) var nøyaktig slik!!! stoppet på rundt 1900 og tok seg opp igjen rundt 3500. Byttet LMM og fikk ny bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Same problem her!

 

Bytt LMM!! Jeg hadde ikke hell i å prøve å rense den, men du kan jo alltids prøve. Ingen upris å kjøpe ny heller, dersom det er bytte-ordning til bilen din. Kostet 1200,- til A6'n min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har fått flere symptomer. Den soter som aldri før, og bremseservoen er svak på tomgang. Henger dette sammen med LMM? Prøvde å rense LMM men bilen var lik etterpå. Og turtallssperra funger ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med soting da..

 

Ryker det svart når du trår gassen i golvet, så er det riktig! Sånn er alle trimmede tdi! Er litt sånn originalt også, men da ser du det ikke pga mindre mengder..

 

Og som sagt, er ikke alle som klarer å redde LMM'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt så blir det en liten sky bak meg, men nå lager jeg en lang og større sky.

Nå har jeg tatt ut LMM igjen, og satt den i Isopropanol. Lar den sto litt så monterer jeg den og prøver på nytt i morgen. Men hvorfor blir bremsekraftforsterker svak da, er ikke den vakuumstyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så veldig peiling på tdi, men på min TDK er det en magnetventil på wastegaten som bilr styrt av noe vakum tull fra vakumpumpa. min kutta turbotrykket på lavt turtall og plutselig kom den på VELDIG høyt turtall igjen. Reiv av heile drittn og satte i skruer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tdi fører det til at motoren ikke greier å justere trykket, og går dermed i nødmodus. BTDT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går var bilen dau som fy, men i dag tidlig gikk den som vanlig i 45 min., deretter ble den helt dau igjen. Måtte ned i tredje i en liten bakke for å holde 80km/t. Er det noen gode tips om hva som skal gjøres? Har prøvd ny LMM. Dette hjalp minimalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Nilsen

Hjelp.

 

Bilen er blitt helt håpløs. Den drar som normalt opp til 2000rpm, drar ingenting opptil 3500, og fra der drar den som fy opp til 5000.

Er det LMM som er problemet?

Prat med han som har chippa bilen din!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med Trond og han har ikke vært borti noe lignende. Har kjørt på bilen 15000 etter chipping og de har vært smertefrie.

 

Får vel sette den inn på verksted, tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamlingens passat oppførte seg noe slikt,fikk ikke turbotrykk,viste seg at innmaten i katten hadde løsna og sperrra for eksosen,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på verksted og alt som var feil var brudd i en vakuumslange. Gratis å fikse. Da ble det penger til overs til noe annet stasj på bilen.

 

Nå går den som fy igjen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.