Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som kan ha en formening om hva som lager en klunkelyd i rattet mitt? Jeg er ganske sikker på at det ikke er i forstillingen men i rattstammen en plass. Når jeg kjører og drar rattet hurtig fra side til side merker jeg at det er en slark i rattstammen og det kommer en slags klunkelyd. Bilen er forøvrig en 02mod a4 stv. Vet ikke om det har noen betydning, men bilen er fabrikksenket (s-line) og det sitter 18"hjul på den. Nesten litt redd det skal skje noe mens jeg kjører, mister styringen eller noe: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan ha en ide om hva det kan være? Takknemlig for alle svar:) Kjenner det også når jeg kjører over kumlokk og dumper i veien, men som sagt hører ikke noen ulyder i forstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk opp bilen slik at framhjulet er over bakken, så tar du tak i hjulet og løfter det opp/ned, fram/tilbake, inn/ut med rattlåsen på.. Da finner du evt slakk i forstilling, endeledd osv..

Hadde bittelitt dødgang på rattet mitt som var en liten dunkelyd når jeg vrei rattet fort fram og tilbake og fant mye slakk i øvre framre bærearm.. Fant det ved å vri hjulet ut/inn.. Bytter alt i forstillinga nå så da blir det nok bra.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som vet om det sitter et ledd eller kryss av noe slag nedover i rattstammen?? Noe som er typisk for disse bilene som må skiftes ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.