#1 Skrevet September 16, 2007 Hei. Er det noen som kan ha en formening om hva som lager en klunkelyd i rattet mitt? Jeg er ganske sikker på at det ikke er i forstillingen men i rattstammen en plass. Når jeg kjører og drar rattet hurtig fra side til side merker jeg at det er en slark i rattstammen og det kommer en slags klunkelyd. Bilen er forøvrig en 02mod a4 stv. Vet ikke om det har noen betydning, men bilen er fabrikksenket (s-line) og det sitter 18"hjul på den. Nesten litt redd det skal skje noe mens jeg kjører, mister styringen eller noe: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2007 Ingen som kan ha en ide om hva det kan være? Takknemlig for alle svar:) Kjenner det også når jeg kjører over kumlokk og dumper i veien, men som sagt hører ikke noen ulyder i forstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2007 Jekk opp bilen slik at framhjulet er over bakken, så tar du tak i hjulet og løfter det opp/ned, fram/tilbake, inn/ut med rattlåsen på.. Da finner du evt slakk i forstilling, endeledd osv.. Hadde bittelitt dødgang på rattet mitt som var en liten dunkelyd når jeg vrei rattet fort fram og tilbake og fant mye slakk i øvre framre bærearm.. Fant det ved å vri hjulet ut/inn.. Bytter alt i forstillinga nå så da blir det nok bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 Men er det noen som vet om det sitter et ledd eller kryss av noe slag nedover i rattstammen?? Noe som er typisk for disse bilene som må skiftes ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...