Vinterdekk fra dekkonline ?

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på dekkonline på vinterdekk (piggfritt) Er to dekk jeg sitter og vurderer, Det ene er Bridgdestone Blizzak LM-25 det andre er Toyo Snowprox S 952.. Noen som kjører på noen av disse?

Er dette gode dekk eller er de en hardere type piggfritt mere lik Nokian WR Som er helt ubrukelig på norske vinterveier ?

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at dekkonline.com ikke har noen Q-merka dekk - med andre ord så har de dekk som for det meste ikke er rettet mot nordiske forhold.

"Eneste" jeg har hørt om som skal være bra selv om det er høyere hastighetsmerking er Nokian RSi(mener å huske det var disse... har ingen erfaring med de selv though).

Har kjørt en vinter på Blizzak, men om det var LM-25 vet jeg ikke. Disse var fine på en normal "oslo-vinter", men når skulle kjøre på vinterføre så var det ikke så bra feste.

Ikke misforstå, var ikke sånn at jeg var redd når jeg kjørte på de, men ABS-jobba aktivt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bridgestone blizzak fra dekkonline på vinter :) fungerer veldig bra det syns jeg :) Q-merke vet jeg ikke? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skygg unna dekk med hastighetsmerking T, H, V og høyere, disse er totalt udugelige til vinterbruk med mindre du bor på sørvestlandet.. ;)

Dekkonline selger dekk fra det tyske markedet, ergo ingen vinterdekk som passer nordiske forhold. Se f.eks. http://www.interdekk.no for greie priser på vinterdekk som passer nordiske forhold bedre.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og nankang sv-1 er vel også et slikt dekk?

Men jeg er meget godt fornøyd. -særlig på is.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser på interdekk nå å de har bare 2 merker dekk som er Q merket til golfen...

å merkinga er vel bare hastighetsindesx. vet ikke hvordan det er med vinterdekk men sommerdekk må man jo ha hastighetsindex høyere enn toppfart på bilen.(sa dem hvertfall på biltilsynet i larvik)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder kun sommerdekk. Dekk merket M+S (d.v.s. alle vinterdekk) er fritatt for denne bestemmelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.