#1 Skrevet September 16, 2007 Er veldig usikker på valg av "17" vinterdekk til en Audi S4 TQ 2,2 aan. Noen tips vil jeg ha. Hva blir profilen da blir den 45 eller 50. Dvs 205 50 17 eller noe sånt.... Hakke peiliong jeg... Forslag..? Alllllle mottas med takk... Mvh Carl E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2007 Jeg skal kjøpe 225/45-17 fra Contenital viking contact 3 piggfri å ha på min bil til vinteren, jeg er veldig fornøyd med vinterdekk fra de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2007 Blir 225/45-17 Nokian RSi på min, regner med det funker bra på C4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2007 Jeg er litt konservativ og synes at 225 blir for breie på vinteren. Har valgt Nokian RSi i 205/50-17 på RS4-felger til min Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2007 På en såpass tung bil som en c4 er det ikke problematisk med 225. Men sikkert bra med 205 også. kjører selv med Nankang sv-1 og er veldig fornøyd. Har tidligere kjørt med både 205 og 225 Hakka 1 og 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2007 JEG ville valgt Nokian RSI eller Yokohama IG20 (som mange sier er et genialt dekk for norske forhold), som jeg skal prøve i 225.40.18. Finns mange alternativer, og det er litt og velge i også. Kjørte 225.45.17 Dunlop Graspic i vinter, og de var knallgode de også. Prøvde Bridgestone Blizzak for en 4-5 år siden, og de var gode de også... Dunlop og Bridgestone var da på quattrobiler så det er sakt... Mens Nokian RSI var på FWD, funket helt rått... Lykke til med et vanskerlig valg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2007 uuuuutrolig bra med innspill. Ingen jeg gjentar INGEN dekkforhandlere har kommet med slike konkrete svar som dette. Godt at vi har forumet. Men, er det noen av dere som velger dekk med litt stivere "sider" i dekkene så ikke bilen blir så vannseng aktig på vinterføre. Dvs for myke... Har noen innspill på dette...? Anyone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2007 Er vel litt konservativ...Velger nok 205 50 17,, Bedre med litt mer gummi over harde issvuller på vinterføre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2007 205\50 har ca 1mm høyere\større profil enn 225\45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2007 uuuuutrolig bra med innspill. Ingen jeg gjentar INGEN dekkforhandlere har kommet med slike konkrete svar som dette. Godt at vi har forumet. Men, er det noen av dere som velger dekk med litt stivere "sider" i dekkene så ikke bilen blir så vannseng aktig på vinterføre. Dvs for myke... Har noen innspill på dette...? Anyone Min erfaring er at Hakkapelita Q piggfri ikke egner seg spesielt bra på tyngre biler, altså Audi A6 quattro o.l. Derimot er RSi og Continental piggfrie stivere på sidene og holder bedre. Løsningen på Hakka Q er å kjøre med høyere dekktrykk enn anbefalt, men det er vel bedre å kjøpe et annet dekk i så tilfelle. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2007 Har kjøpt nye piggfrie Continental Viking Contact 3 til min bil. Prisen ble 7000,- ferdig lagt på felg. 225/45/17. Nå venter jeg bare på første snøfall for å få testet.. Er første vinteren så har jo ikke noe å sammenligne med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 18, 2007 Jeg sitter også å vurderer vinterdekk nå...veldig usikker på merke da jeg har hørt mye bra om Yokohama og Michelin helt plutselig...hehe. Jeg skal ha 225/45-17 på en 07 A3 uten quattro og har tenkt conti3 helt til nå. Noen som kjenner til Yokohama's alternativ eller har andre erfaringer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 18, 2007 kjørte på Yokohama IG721 225/45-17 ifjor, og det satt overraskende bra. Slapp jo ved lekekjøring, men bra grep ved normal ferdsel. Anbefales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 18, 2007 ..mange vettuge positive innspill her.....!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 18, 2007 Kjørte 225/40-18 Nokian RSi på S4en i fjord vinter. Må si det fungerte umerket bra! I år skal skal jeg prøve 225/45-17 Continetal Conti Contact 3. Har kjørte på disse i en sesong tidligre i 195/65-15 å kan ikke si annet en at jeg er kjempe fornøyd med de også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 18, 2007 Noen som kjenner til Yokohama's alternativ eller har andre erfaringer?? Yokohamas vinterdekk nr. 1 heter Ice Guard 20 (IG20) og er en videreutvikling av IG 10 og IG 721. Skal etter det jeg har lest og hørt være noe av det beste man får sammen med Conti Vinter Contact 3 og Nokian RSI. I alle fall i 17" og 18". Yokohamadekket er også en del billigere enn de to andre alternativene nevnt over. Det blir å kjøre på dette i vinter for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 18, 2007 Yokohamas vinterdekk nr. 1 heter Ice Guard 20 (IG20) og er en videreutvikling av IG 10 og IG 721. Skal etter det jeg har lest og hørt være noe av det beste man får sammen med Conti Vinter Contact 3 og Nokian RSI. I alle fall i 17" og 18". Yokohamadekket er også en del billigere enn de to andre alternativene nevnt over. Det blir å kjøre på dette i vinter for min del. Ja er faktisk de 3 det står mellom...Kjenner godt conti3 og har kjørt rsi på is. der var det mye bedre enn conti3. er vel mykere blanding, mer vinglete på asfalt og kortere levetid. men så er det yokohama da. fristende...skal bare bruke det 1 sesong så jeg bryr meg ikke om varigheten og økonomien i det hele. vil "bare" ha et dekk som stopper greit selv med 45 profil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 18, 2007 Etter at jeg byttet til Conti3 føler jeg at bilen er litt mer vinglete på asfalt.. men det er vel normalt? Går vel ikke å sammenligne kjøreegenskapene til sommerdekk med piggfritt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 19, 2007 Etter at jeg byttet til Conti3 føler jeg at bilen er litt mer vinglete på asfalt.. men det er vel normalt? Går vel ikke å sammenligne kjøreegenskapene til sommerdekk med piggfritt.. de går seg litt til..men nei det går ikke å sammenligne. Når du får kjørt de inn litt og minusgradene kommer blir det mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 19, 2007 Michelin X-Ice 205/45/17 fungerer også brukbart. Kjørte på det en del i vinter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 19, 2007 Personlig kommer jeg nå til å velge Nokian RSi... ( evt Continental 3 ..) Kjørte MB med bakhjulstrekk, UTEN antispinn i fjor vinter på RSi, kjempegode dekk med supert veigrep. Selv på skikkelig glatt isete underlag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 20, 2007 RSI virker som det får litt pepper for at det er FOR mykt..best på is, men ikke så gøy på vår asfalt som det er mest av her på østlandet. Conti3 og x-ice får generelt over gode kritikker, men finner ingen tester av yokohama IG20?? skulle gjerne likt å vite hva som er lagt vekt på i det dekket. hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 20, 2007 Kjørte på både 225/45-17 og 205/50-17 i Continental Viking Contact 3 på Passaten i vinter da bilen ble levert med feil dim først. Tenkte det ikke var noe problem med 225 men jeg syns de "flyter" mer oppå og pakker seg fort, spesielt på løs og "melete" snø. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 20, 2007 Kjørte på både 225/45-17 og 205/50-17 i Continental Viking Contact 3 på Passaten i vinter da bilen ble levert med feil dim først.Tenkte det ikke var noe problem med 225 men jeg syns de "flyter" mer oppå og pakker seg fort, spesielt på løs og "melete" snø. samme erfaring som jeg har det...fra i fjor. Derfor jeg har lyst til å prøve noe annet kanskje da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 20, 2007 samme erfaring som jeg har det...fra i fjor. Derfor jeg har lyst til å prøve noe annet kanskje da.. Hadde 205/55-16 i samme dekk på A4 uten Quattro, var veldig fornøyd med de også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...