Audi 100 2,6 går ikke som den skal. Mistet all kraft.

Anbefalte innlegg

Fatter kom kjørende fra Gøteborg igår kveld, klokka 22 ringte han meg, bilen gikk dårlig og hadde ikke noe drivkraft... Svak oppover bakke, måtte ned i 2.gir for å komme opp bakken. Klarte max 40kmt... Plutselig stoppa bilen, og ville ikke gå skikkelig.. Reiste til Charlottenberg med biltralle og dro bilen hjem, starta bilen idag, den starter og går fint på tomgang, men når man gir gass er den skikkelig lat, vil ikke opp i turtall... Hører at bensinpumpa starter og bygger opp trykk, det er bra trykk på begge sider av bensinfilteret. Etter at den er blitt lunken virker det som om den har helt på trynet tenning, motoren vibrerer unormalt mye og er meget lite turtallsvillig. Forsøkt å koble til pc'n og se om man får noe diagnose på den, men får ikke kontakt med controlleren, dette problemet hadde jeg også før bilen begynte å gå dårlig... Det er nylig byttet topppakninger, innsugsmanifold pakning og eksos pakninger. Samt clutch og reg.reim m/strammehjul osv. Dette ble utført for 3-4 uker siden og bilen har gått som ei klokke frem til i går kveld. Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes, evt har vært borti dette før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reima har ikke hoppet over et hakk da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en av tingene jeg har mistanke om. Har snakket med en kompis i kveld, skal kjøre bilen på verkstedet i morra for å få sjekka tenningen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering her:

Problemet er funnet, det viste seg at begge kat'ene var helt tette. Den ene katalysatoren har hatt litt gjennomstrømning, men den andre var helt tett. Kjærna har løsnet og lagt seg på tvers i kat'en slik at det tettet omtrent helt.

Fjernet kat'ene - Alt OK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.