#1 Skrevet September 16, 2007 Noen som vet når OBD1/OBD2 skillet er på VR6 (AAA). Mener det er i 96 men er ute etter på hvilket motorproduksjonsnummer skillet kom. Har lest på forskjellige forum men det virker som om det er mye feilinfo og forvirring om forskjeller på OBD1/OBD2 motorene. Alt tyder på at jeg har OBD2 bortsett fra at jeg bare har 1 lambda (før kat). Trodde OBD2 hadde 2 stk. Noen guruer på VR6 som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2007 Noen som vet når OBD1/OBD2 skillet er på VR6 (AAA). Mener det er i 96 men er ute etter på hvilket motorproduksjonsnummer skillet kom. Har lest på forskjellige forum men det virker som om det er mye feilinfo og forvirring om forskjeller på OBD1/OBD2 motorene. Alt tyder på at jeg har OBD2 bortsett fra at jeg bare har 1 lambda (før kat). Trodde OBD2 hadde 2 stk. Noen guruer på VR6 som vet? letteste å skille det på er fordeler (odb1) odb2 har coilpack. odb2 har også annet gasspjeld..(el kontakt på spjeldet). odb1 har dobble ventilfjærer, odb2 bare enkle. pluss andre ting om ikke er lett å se .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2007 Nesten 100% sikkert at jeg har OBD2 gass-spjeld. Ventilfjærer kan jeg kanskje sjekke. Coilpack finnes vel på OBD1 motorer også (94-96)? Bilen har "hjemmesnekret" eksosanlegg med bare en lambda montert før kat. Mener bestemt at jeg har lest at alle OBD2 har 2 X lambda(en før og en etter kat). Spørsmålet mitt blir da om den ene er fjernet og hvilken betydning det får? Eller om det finnes OBD2 med bare 1 lambda. Dessuten er det greit å få det bekreftet hvilken motortype jeg har, i.f.m bestilling av deler på nettet, siden flere nettshoper spør om OBD1/OBD2 og det virker som det er et skille i 95/96 på flere deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...