Anbefalte innlegg

Hei,

i løpet av våren 08 skal jeg ha i et bur i en Corrado, bilen er helt strippet ned. Bilen skal ha hviteskilt, så dette må kunne gå gjennom en eukontroll og eventuelt en tekniskkontroll på BT. Tenkte i førsteomgang på halvbur, men har lyst på helbur. Men dette er problemer med å få godkjent pga. stolpen som går langs med døren, men jeg tenkte kanskje det var en mulighet bare å bolte denne fast, eventuelt bare droppe hele den stolpen?

Noen som har forslag her? Buret skal sveises, men kanskje boltes fast i gulvet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har meninger/forslag her? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enten kjøper du ferdig bur som nevnt over her i tyskland, da boltes buret i gulvet og det skrusi skjøtene.. dette holder i lange baner og ser bra ut.

alt.2 så kjøper du hovedbøyle og fremoverstrevene hos f.eks pedersen racing, og sveiser resten selv.

da sveiser du f.eks halvbur sammen, og bolter dette i gulvet. så lager du skru koblinger på fremoverstrevene og dørstrevene så kan du ta ut dette ved kontroll etc, meget enkelt.

gjorde dette i vinter selv.. solid og ser bra ut ;)

240307_5.sized.jpg

150407_G.sized.jpg

tatt ut av bilen

210407_4_001.sized.jpg

koster ca 3000-3500 om du gjør jobben selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat noe slikt jeg var ute etter Rune Andre har gjort her, skal du ha skilt på denne? Kan du ta ut buret fra halvburet og fremover? Eller er dette sveiset sammen?

Har fått tak i en som kan ta sveise jobben, så buret skal helsveises.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat noe slikt jeg var ute etter Rune Andre har gjort her, skal du ha skilt på denne? Kan du ta ut buret fra halvburet og fremover? Eller er dette sveiset sammen?

Har fått tak i en som kan ta sveise jobben, så buret skal helsveises.

jeg kan ta ut fremdelen og bare ha bakdelen ja...

har tenkt å vise den til biltilsynet en vakker dag.. men ikke foreløbig.. skiltene kan jo bare hentes ut.. kun eu-kontroll som hindrer det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buret er bestilt fra pedersen, kommer ila denne uka.

Et spm til deg Rune Andre: Kan du ta bilde av hvordan du har festet den fremre delen av buret til bakre del, slik at du får tatt det ut av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buret er bestilt fra pedersen, kommer ila denne uka.

Et spm til deg Rune Andre: Kan du ta bilde av hvordan du har festet den fremre delen av buret til bakre del, slik at du får tatt det ut av bilen?

se i gto-tråden.. ;)

edit: du lager slik.. sveiser den lille enden inn i bakre buret, og bruker den store som overgang mellom bakre og fremre bur.. boltes med 2bolter i hver av delene..

mener at de store hylsene følger med til slikt helbur

du kan se mer på siden 17-20 i gto tråden om jeg husker riktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.