#1 Skrevet September 17, 2007 hei.. har akkurat fått byttet ut bremsene bak på min a4, etter at bremsene har blitt bytta har følgende problem dukket opp: så fort jeg har kjørt ca 2 km med en hastighet mellom 100 og 120km/t så kommmer ABS lampa på, denne lyser helt frem til jeg parkerer bilen og skrur av tenninga. Så kan jeg kjøre på vanlige små veier med hastighet under 100, går helt fint men som sagt, så fort nåla spretter over 100 igjen og jeg har ligget der en liten stund lyser lampa. Noen som har en god idé hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2007 Mulig en føler som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2007 Har du fått satt over de gamle abs ringene over på de nye skivene riktig? Kan være feilen, men er rart at den går bort når skrur av tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 tro han som fikset bremsene satte de på riktig ja, men for sikkerhetsskyld kan jeg jo spørre om noen vet hva som er riktig vei da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2007 Nesten garantert at abs føler må byttes ut. Sjekk litt ang pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2007 Ang. FWD. ABS ringene har en tendens til å sprekke da de flyttes over. Resultatet er at avstand mellom ringen/rotor og føleren/stator varierer litt ( pga. feil anlegg/forskyvning mot korrekt plassering )og ABS styreenheten kan oppfatte "feilen/feilsignalet" som om at hjulet står eller har ulik hastighet i forhold til de andre hjulene. Quattro har ikke denne typen ringer. Leser du av feilminnet/diagnose på ABS regner jeg med det er registrert feilkode på vedrørende hjul. Kontroller da først ringen for feil, evt skift føleren. Ble det skiftet skiver og klosser foran også? I så tilfelle kan det hende en av følerene her har ujustert seg/sklidd ut litt da de bare er presset inn i ei hylse på fjørbeinet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...