#1 Skrevet September 17, 2007 har en passat 2000modell, med xenon lys, men de skrur seg ikke på automatisk, er det noe som kan gjøres med vag com? eller må det gjøres noen ingrep?? mvh Rikard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2007 først av alt kan man jo spørre deg om bilen er importert eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2007 På denne må det kobles bak på lysbryteren om det er en importbil ( uten automatisk kjørelys ) Mener det ble lagt ut en tråd der det fantes en howto på dette, ellers har jeg skrevet et tekstdokument ( uten bilder ) om hvordan du kobler. PM med mailadresse om interresant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 først av alt kan man jo spørre deg om bilen er importert eller ikke? det er en norsk bil.. men møller mente att i 2000 så viste de ikke hvordan de koblet det om til vanlig kjøre lys uten å måtte vri om brytern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2007 det er en norsk bil.. men møller mente att i 2000 så viste de ikke hvordan de koblet det om til vanlig kjøre lys uten å måtte vri om brytern. Ehh.....norsksolgt bil kom med kjørelys den. Ledningsnettet i de bilene ble laget slik. Trengtes derfor ikke å koble en dritt for å få kjørelys på den. Importbil derimot. Er bilen din 100% sikkert norsksolgt vil jeg tro lysbryteren din er kaputt. Om det skulle vise seg at det ER ettermonterte kjørelys på denne som ikke virker, sjekk koblinger bak på lysbryteren. Her er det antakelig brukt strømtjuver i så tilfelle og di kan ha dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2007 Jeg hadde en Bora fra 2001 med xenon, norsk bil, der måtte jeg også skru på lysbryteren for å få på lys, har hørt at det skal være slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2007 Merkelig.....kan ikke si jeg har vært borti noengang.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2007 Kan det ha noe med at originale kjørelys ofte har lavere spenning, noe som Xenonlys ikke liker? Denne reduserte spenninga kommer vel av en motstand ifm. et eller annet relé? Kun en tanke..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2007 Jeg hadde en Bora fra 2001 med xenon, norsk bil, der måtte jeg også skru på lysbryteren for å få på lys, har hørt at det skal være slik. Hadde akkurat samme som du! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2007 Kan også bekrefte at det er det samme på min 2000 Golf (ikkje import). Har hørt det er pga å spare ballasten på xenon lysa slik dei ikkje slår seg av og på kjapt før du starter. Men vil gjerne koble om til kjørelys med meg. Bent Owe, veit du om det du har skreve fungerer på alle lysbrytere? Ser du har Audi og veit ikkje om koblingane er dei samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2007 Ja, prosedyren er lik, men på enkelte biler kobler man seg ikke innpå stikker 56 for nærlys bak på lysbryteren som jeg beskriver, men derimot til 56b eller 56*. Tror dette gjelder Golf og Bora. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...