#1 Skrevet September 17, 2007 Tenkte jeg skulle ta disse dekka, på noen 8" brede felger.... http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-122590&dsco=29 Går det fort på skogen eller? Og hvordan er disse dekka egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2007 Dette er vel vinterdekk for litt høyere hastigheter enn normalt. H-merking er jo 210kmt tror jeg og i de hastighetene må jo gummien være hardere og dermed har den dårligere grep under nordiske forhold. Funker sikkert greit på sørlandet, men er vel ikke så bra hvor det faktisk er vinter. Aldri prøvd dekket forøvrig, men som en fin regel er at hvis du skal ha bra vinterdekk for norske forhold så bør de være Q-hastighetsmerking(da er dekkene fine og myke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2007 Dette er vel vinterdekk for litt høyere hastigheter enn normalt. H-merking er jo 210kmt tror jeg og i de hastighetene må jo gummien være hardere og dermed har den dårligere grep under nordiske forhold. Funker sikkert greit på sørlandet, men er vel ikke så bra hvor det faktisk er vinter. Aldri prøvd dekket forøvrig, men som en fin regel er at hvis du skal ha bra vinterdekk for norske forhold så bør de være Q-hastighetsmerking(da er dekkene fine og myke). Virker litt sånn klin umulig å finne ok dimmensjoner som er Q merket og ikke tømmer skjorta..... Trenger plutselig en del dekk så budsjettet er vel litt sånn phø om phø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 195 gir fin og lite strekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2007 Håper dette ikke ødelegger tråden, men lurer på noe i samma "gata".. Er det i det hele tatt -litt- fornuftig å klemme vinterdekk på 9x16" felger? Si gjerne fra hvis du vil jeg skal slette innlegget Helge :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2007 Vet ikke hva slags bil du har Helge, men fikk tak i noen 195/55-15 dekk (gratis) og satte de på urquattro-felgene (8x15). Det gikk fint, sto faktisk 185(!)-dekk på den når jeg kjøpte..hehe, de ble bytta ut ganske med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2007 Håper dette ikke ødelegger tråden, men lurer på noe i samma "gata".. Er det i det hele tatt -litt- fornuftig å klemme vinterdekk på 9x16" felger? Si gjerne fra hvis du vil jeg skal slette innlegget Helge :-) Jeg vurderer det samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2007 Hadde Michelin Ivalo 195/50-15 på golf 2 GTI en min med 8-15 felg. UBRUKELIG på glatt føre. Dog mistenker jeg at det var dekkmerket som var dårlig i tillegg til vel breie vinterlisser for en såpass lett bil. Dekkene var by the way splitter nye, men GLATTE!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2007 Mine gamle felger med 195/50-15 piggfri vinterdekk.... Felgene er 8x15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2007 Mine gamle felger med 195/50-15 piggfri vinterdekk.... Felgene er 8x15 Det så jo pent ut Martin. Åssn dekk var det der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2007 Sikkert pent,men sikkert steike glatt også. Har til gode å se BRA vinterdekk i den dimmen der. Skal man ha vinterdekk som funker bør man kjøpe Nordiske dekk å ikke noe Tyske autobahndekk. Eller gå ned til 14 toms dekk med ballongprofil,men da har du iallfall dekk som sitter som klistret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 17, 2007 Sikkert pent,men sikkert steike glatt også. Har til gode å se BRA vinterdekk i den dimmen der. Skal man ha vinterdekk som funker bør man kjøpe Nordiske dekk å ikke noe Tyske autobahndekk. Eller gå ned til 14 toms dekk med ballongprofil,men da har du iallfall dekk som sitter som klistret JAMMEN!!! Så alt som ikke er Q merka er med andre ord "helt høl i huet" å kjøre med? Isåfall så må jeg jo ta det til etteretning =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 17, 2007 JAMMEN!!! Så alt som ikke er Q merka er med andre ord "helt høl i huet" å kjøre med? Isåfall så må jeg jo ta det til etteretning =/ Akkurat når det gjelder vinterdekk og felger er jeg litt "old fashion". Der er det function before form !!!! Gidder ikke sladde rundt på 19 toms vinterdekk bare fordi det ser tøft ut. Da kjører jeg heller SIKKERT og godt med 15 toms piggfrie Q-merkete piggfrie vinterdekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 17, 2007 Det så jo pent ut Martin. Åssn dekk var det der da? Dette var kleber dekk mener jeg og huske... Syns de var helt greie og kjøre på.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 17, 2007 Akkurat når det gjelder vinterdekk og felger er jeg litt "old fashion". Der er det function before form !!!! Gidder ikke sladde rundt på 19 toms vinterdekk bare fordi det ser tøft ut. Da kjører jeg heller SIKKERT og godt med 15 toms piggfrie Q-merkete piggfrie vinterdekk Egentlig er jeg helt enig. MEN..... De må da være mulig å få ett noenlunde fint resultat på noen 15 tommere? Tips kan motas i tråden det linkes til i signaturen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...