#1 Skrevet September 17, 2007 jeg trenger da større og bedre skiver til min audi 80 type 81. noen som vet hvor man kan skaffe dette? har søkt men ikke funnet noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2007 må vel komponere sammen noe sjøl,jeg kjøpte 94 modell S4/S6 bremser dem er 314x30mm to stempla calipere,som blir borra om til 4x108 og hjemmelaga monteringsbrakett..alt gjort med CNC fres.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2007 så du har lagd de brakkettene? mulig å få laget til meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2007 jeg har ikke CNC maskin sjøl men Protrim har...jeg har ikke fått skivene fra maskinering enda men jeg har sagt at det ikke haster siden bilen ikke går enda,så jeg har ikke fått laga braketter enda heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2007 hvor mye koster det for å få laget de brakettene og få borret om de skivene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2007 jeg har bare fått pris på skivene...trur det kommer på rundt 300-500 kr for begge som jeg syns er en overkommerlig pris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 17, 2007 Eller billigløsningen så lenge det bare er en 1.8 med 90 hk: Bytt til originalbremsene fra 90/Coupé med 2.2-liter. Disse er 256 mm og ventilert, de du har er vel 239 mm og ikke-ventilert.. Passer helt bolt-on med skiver fra VW Passat 32B Syncro, om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2007 etter som hva jeg husker så er det ventilerte skiver på denne Audien:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2007 jeg har ikke CNC maskin sjøl men Protrim har...jeg har ikke fått skivene fra maskinering enda men jeg har sagt at det ikke haster siden bilen ikke går enda,så jeg har ikke fått laga braketter enda heller.. er du sikker på dette går? trodde 5'112 "kræsja" med 4'108 sånn at noen\et av hullene overlapper...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 17, 2007 jeg trur han som skal lage ny boltsirkel har tetta alle hull,skal vel lage nye..=o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2007 etter som hva jeg husker så er det ventilerte skiver på denne Audien:) Ok! Var ikke det på min turbodiesel, så tenkte at det sikkert var det samme. Uansett får man 256 mm om man gjør det jeg skrev, er jo en liten oppgradering ihvertfall. Fordelen er at den koster omtrent ingenting i forhold til alle andre løsninger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 17, 2007 det er 90hk nå. men det er planer for dobbelt effekt, og da med tanke på godkjenning så skulle jeg hatt så store skiver som overhodet mulig, dog i en vettug prisklasse. og det er ventilerte skiver på bilen nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 17, 2007 Fjærbein fra Typ89 og 90 20v\S2-bremser kan vel være noe.. Da har du iallefall skiver, holdere og kalippere som er bolt on. Skivene er 276x25mm. Hvordan det er å få fjærbein fra Typ89 på Typ81 vet jeg ikke, men det er vel ett par som har gjort det.. Fjærbein kan du jo ta fra hvilken som helst 80 fra 87 og oppover på en hugger, kalippere og holdere burde være lett og billig å få tak i, da mange med S2 bytter de ut pga størrelse, og skiver er jo bare å kjøpe nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 17, 2007 det hørtes ut som en god ide. ellers så lurer jeg på mulighetenen for å montere g60 skiver sadler og kalipere. men om det er bolt on er jo noe helt annet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 17, 2007 Når jeg tenker meg om har vel din bil 4x100 boltsirkel og 90-skivene er i 108, så da er det vel en litt mer omfattende ombygging, med mindre du har tenkt å bytte boltsirkel også. Bør vel bygge om til skiver bak, og der finnes det vel ikke noe i 4x100 som passer rett på såvidt meg bekjent, med mindre noe fra golf passer. De eneste typ81 som ble levert med skiver bak er vel de med quattro og 90, og da er man over på 4x108 boltsirkel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 17, 2007 passat gt spindler er bolt on. så da kan jeg bygge om til skiver bak. så det er ikke det store problemet. men jeg skulle gjerne hatt litt tech specs på g60 skiver og sadler så jeg klan måle om det passer. tror skivene på audien har ca lik innfestning som på g60. men at det er offsettet på skivene som er forskjellig. er det noen som har en sliten g60 skiv og kaliper liggendes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 17, 2007 Nå skal det sies at å bore om er ganske enkelt så lenge man har samme antall bolthull, så å bore om fra 4x108 til 4x100 i f.eks. 90-hjuloppheng ikke er så veldig omfattende. Da beholder man jo også 4x108, så har man begge boltsirkler.. Vær klar over at bakakselen din med tromler ikke har festepunktene for caliperbraketten, så den må byttes til en bakaksel fra bil med skiver om du skal få montert caliperne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 17, 2007 passat gt spindler er bolt on. så da kan jeg bygge om til skiver bak. så det er ikke det store problemet. men jeg skulle gjerne hatt litt tech specs på g60 skiver og sadler så jeg klan måle om det passer. tror skivene på audien har ca lik innfestning som på g60. men at det er offsettet på skivene som er forskjellig. er det noen som har en sliten g60 skiv og kaliper liggendes? Slike CNC freste sadler er vel ikke så lette å få godkjent på f.eks BT, hvis du skal satse på å få godkjent effektøkningen? Ang spec på skiver så kan man gå inn på mekonomen.no. Der kan man finne tegninger av de fleste biltypers bremseskiver med diameter, innpress m.m. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 18, 2007 da har jeg sjekket litt rundt. og g60 skiver passer på bilen min, dog må jeg få laget meg noen braketter så jeg får monter kaliper ifra g60 også. så da blir det handlet inn skive og kaliper så jeg får tatt de målene jeg trenger for å få laget slike braketter. er det noen som kan lage slike braketter for meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 18, 2007 John-Arne Øverby kanskje? http://forum.vwaudi-club.no/member.php?u=1425 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 18, 2007 da har jeg sjekket litt rundt. og g60 skiver passer på bilen min, dog må jeg få laget meg noen braketter så jeg får monter kaliper ifra g60 også. så da blir det handlet inn skive og kaliper så jeg får tatt de målene jeg trenger for å få laget slike braketter. er det noen som kan lage slike braketter for meg? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=97919 er nok enklere å få godkjent bytte av fjærbein og bærearmer en å få godkjent en brakett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 18, 2007 ,når jeg tenker meg om så kan det hende at g60 saddel passer rett på også! så hvis noen har noe slikt liggendes så skrik ut, eller send meg en pm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 19, 2007 ,når jeg tenker meg om så kan det hende at g60 saddel passer rett på også! så hvis noen har noe slikt liggendes så skrik ut, eller send meg en pm! Den passer på 2 delte fjærbein med 95mm mellom festeørene for sadelen.. De eldre fjærbeina har 75mm mellom festeørene til sadelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 19, 2007 256mm skiva fra Golf GTi 16v, Passat osv. med 4x100 har nesten helt identiske mål som 256mm skiva fra Audi 90, det burde vel egentlig gå sammen med 90 calipere har jeg funnet ut(menikke testa i praksis..) Sjekk selv på Brembo.com! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 19, 2007 Bare ha kontrollen på forskjellen mellom G60 og G60.. Folk legger litt forskjellig i det.. Det er to muligheter: 1) Girling 60-calipere, satt på bl.a. Audi 100/200Q fra 87 til 91, S2 og noen Audi 80/Cab/Coupé med V6. Store og dobbeltstemplede. Alle disse bruker 95 mm hullavstand i innfesting. 2) Calipere fra Golf/Corrado/Passat G60 - dette er såvidt jeg vet enkeltstemplede Girling 54-calipere med brakett for å passe 280 mm skiver. Er ikke sikker på hullavstanden i innfestingen her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...