Registrere på svarte skilt?

Anbefalte innlegg

*Noen som veit ka som må til får å registrere ein bil på svarte skilt å ka regler det er for kjøring med det?

å ka det koster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svartskilt med gule tall, er vel for bruk på lukket området/sikret området:)

Hva som er reglene innenfor lukket området er jeg ikke helt sikker på, men mange rallybiler osv kjører jo på svartskilt:)

Vi bruker det en god del på våre tunnelbiler(lastebiler), da disse går på lukket området.... Må ha svartskilt for å få med forsikring osv, kan kjøre på farget diesel osv:)

Det blir iallefall billigere en å ha den på hvite skilt:)

Slipper vel også Eu-kontroll, Men går man i fra svarte til hvite igjen må den vises hos bt.....

Vet ikke helt så ca hva det koster i forhold til regga på hvite skilt.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarte skilt er vel bare for lastebiler o.l. som kjøres på svært begrensete områder (les: flyplasser, industriområder)?

Ikke skyt meg om det er feil. :)

Edit: Too late

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder vel også for rally-biler til og fra planlagte og profesjonelt organiserte løp.

Bilen må etter det jeg har skjønt være homologert for å få slike skilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaldbard kjører vel også på svarte skilt, men må ha spesiell tilatelse og få utstedt andre skilter når de skal sørover på ferie f.eks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt att du må ha lisens på bilen eller godkjenning fra bilsport forbundet å att du ikkje trenger eu å import avgift, att bilen kan jøres på bane å løp å til og fra løp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.