Anbefalte innlegg

Kjørte fra MCdonalds på lørenskog og opp til skjedsmokorset i sted.,

Tempmåleren var ikke over 70grader en eneste gang...

lot bilen stå på tomgang og tempviseren datt i bunn...og steg til noen og 60 grader igjen.

Stoppet motoren, og startet på nytt, og tempmålerne spratt opp til 90 grader, før den datt ned til noen og 60 igjen.

 

Kjørte fra skjedsmokorset og til blaker, og Tempen datt nesten i null noen ganger, og holdt seg på en 68 eller no.

 

Stoppet på besninstasjonen, Innsuget er iskaldt, Kjente litt på toppen i bakkant og den er ikke varmere enn at jeg klarte å holde fingrene på den.

 

Er det bare giveren til tempmåleren som er gåen?

Det blåser varmt i varmeanlegget.-

 

Noen som har et tips?

Dårlig kontakt på Giveren til tepsensor?

Gåen vannpumpe?-(siden det blåser varmt inn i kupeen tur jeg ikke det)

 

 

Har hatt Audi i 3 uker snart, så er ikke allverden kjent med det tekniske (ennda)

Bilen er registrert i slutten av 99 og skal ha gått 130K Km.

 

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være termostaten som er gåen, hadde det vært temp.giveren som hadde vært gåen ville nok motoren blitt varm. jeg måtte skifte min i mars, på grunn av at jeg kun fikk rundt 70 grader. jeg skiftet tempgiveren på fredag, da på grunn av den brukte lang tid før den visste 90 grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert termostaten din,min oppførte seg akkurat likt for en stund siden,kjøpte ny og nå blir den 90grader med det samme og sitter limt fast der hele tiden. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det det noe krise å kjøre til jobben i morgen?

Kjører selvfølgelit pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det det noe krise å kjøre til jobben i morgen?

Kjører selvfølgelit pent.

 

Nei nei,ingen fare det.Kjørte slik i 2uker elns før jeg gadd og fikse det jeg,er bare det at termostaten står litt åpen heletiden og slipper igjennom vann så den ikke får driftstemp. :) Kjør vanlig så er det ingen fare. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert termostaten ja:) Hadde samme prob på fattern sin bil, gikk seg kald når man kjørte bilen, kunne ruse den når den sto i ro og få tempen opp litt, men datt ned med en gang man begynner å kjøre igjen:) Bytt termostat du så skal du se det funker igjen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar...

 

Stor jobb å bytte denne?

Har bytta motor på Mondeo4x4 noen ganger, så jeg skal vel klare å skru ut en skrue eller 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ligger litt teit plassert under innsuget, men du klarer fint å bytte den uten noe spesielt med demontering...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel kjøpe meg en Haynes bok eller.no til Audi også...

 

Har slitt ut noen eks for fåård.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører jo hele tiden med "sjåk" på og kald motor så sliter jo endel ekstra på motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh,termostaten sitter og på vannpumpehuset den da. ;) Du bare får opp bilen i nesen,tar av motordekselet under bilen,så ser du termostathuset like over hodet ditt på venstre side av blokken når du ligger midt under motoren,ganske nærme radiatoren/viften,så tapper du motoren for kjøleveske ved og ta av slangen som går inn/ut i bunnen av radiatoren,kommer litt når du åpner/tar ut den gamle termostaten også så være obs. ;)

 

Vent til bilen er helt kald!

Jeg gjorde ikke det og holdt på og brenne finga av meg når jeg dro ut termostaten. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var en 2001 mod b7 med 1.8t jeg byttet på, mulig det er litt annerledes der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert TEMPFØLEREN G-62, ikke termostat. Hadde det vært termostaten ville bilen konsekvent blitt kald ved kjøring i utforbakke, kaldere ved moderat belastning og varm ved tomgang og køkjøring. Hadde heller ikke blåst varmt fra varmeapparat hvis tempen var i bunn. ( sånn som du sier er tilfellet )

 

Gir G-62 feilsignaler vil viseren i instrumentet oppføre seg helt jojo, uavhengig av kjøremønster etc.

 

My 2 cents. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel bare bytte begge, for å være sikker...

Siden flere er sikre på forskjellige ting her :)

Men det er uansett ikke noe fare å kjøre med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt G-62 føleren først,denne sitter like inne ved torpedoveggen.Er det i orden da er jo alt gull og grønne skoger. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert TEMPFØLEREN G-62, ikke termostat. Hadde det vært termostaten ville bilen konsekvent blitt kald ved kjøring i utforbakke, kaldere ved moderat belastning og varm ved tomgang og køkjøring. Hadde heller ikke blåst varmt fra varmeapparat hvis tempen var i bunn. ( sånn som du sier er tilfellet )

 

Gir G-62 feilsignaler vil viseren i instrumentet oppføre seg helt jojo, uavhengig av kjøremønster etc.

 

My 2 cents. :)

 

Jeg holder også en knapp på G-62.

Min var lik som Frode Dahl sin helt til jeg bytta den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta G-62'en i dag.

Kjørte en tur nå i kveld...

Fikk ikke temp'en over 78.... er dette lavt?

Trudde 90 var en "idealtemperatur"

 

Men nå detter ikke tempen i bunn/går i null....så det hjalp på det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør vel bytte av termostat være neste stopp på listen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med dette på min bil å...

 

Noen som har Delenr å evt pris på Begge delene til en A4 2000mod TQ?

 

Mvh Børge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

41002 er vistnok Termostaten jeg skal ha...

Kostet 421 eller.no...

 

MEN trur det er forskjeller på 99 og 00 modellene.... OBS! OBS! Børge.

 

Mvh

Frode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

41002 er vistnok Termostaten jeg skal ha...

Kostet 421 eller.no...

 

MEN trur det er forskjeller på 99 og 00 modellene.... OBS! OBS! Børge.

 

Mvh

Frode

 

Ok, takk for tipset...får suse innom møller å sjekke litt. Tnx ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde akkurat samme symptom på passaten... bytta termostat og da ble alt bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radiatorvifta mi går hele tiden nå,etter at jeg fikk bytta termostaten i vinter/våres..Meget sjelden den går over 60 grader nå..Kun nå den står en god stund på tomgang..

Er det snakk om thermobryteren til radiatorvifta som har kvelda her? 99.mod 1.8TSQ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.