#1 Skrevet September 17, 2007 A4 1,8 ADR Jeg har montert en Autogauge måler som jeg har kjøpt på thorshov og funker helt perfekt, men en ting jeg lurer på er: Hva gjør jeg med den orginale kontakta? Den som sitter på oljefilterhuset og lager biip lyd og lyser i instrumentpanelet... Oljelampa lyser hele tiden siden autogauge er byttet ut med den orginale, så den tror jo at motoren er skrapa for olje... Er dette skadlig? Vil hjernen prøve å gjøre noe for å få mer olje i motoren? Er det en mulighet for å få den til å slutte å pipe og lyse? kan jeg koble den inn på autogauge måleren? Håper på kjappe svar, for jeg tør ikke kjøre så mye uten å vite at det ikke er skadelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2007 Få tak i et T-stykke, da slipper du å "ofre" den andre føleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2007 ok, men det er vel ikke skadelig? Fåes det kjøåt på f.eks biltema eller torshov? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2007 ok, men det er vel ikke skadelig?Fåes det kjøåt på f.eks biltema eller torshov? Neida, det er lang ifra farlig å kjøre uten føleren, men det er vel greit at den er der så du slipper lyset i inst.panelet. T-stykke fåes kjøpt hos de fleste bilrekvisitta butikker vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2007 Neida, det er lang ifra farlig å kjøre uten føleren, men det er vel greit at den er der så du slipper lyset i inst.panelet.T-stykke fåes kjøpt hos de fleste bilrekvisitta butikker vil jeg tro Takk for svar så kjapt på denne tiden av døgnet, da slipper jeg å være redd for å kjøre til skolen. Kjøper et sånt stykke senere i dag tenker jeg. Men veit du enkleste måten å koble lyset til måleren inn på tenninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2007 Takk for svar så kjapt på denne tiden av døgnet, da slipper jeg å være redd for å kjøre til skolen.Kjøper et sånt stykke senere i dag tenker jeg. Men veit du enkleste måten å koble lyset til måleren inn på tenninga? Strøm, til lys hadde jeg tatt fra en bryter inne i kupéen. på den måten får du dimming på lyset i måleren også. bare å pirke ut bryteren til setevarme, tåkelys e.l. så finner du ledninga for belysningsstrøm og kobler deg innpå den PS: ville tatt med meg den føleren når du skal handle t-stykke, finnes nemlig flere forskjellige gjengetyper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2007 Jeg ville ikke ha kjøpt t-stykke på biltema.. jeg har kjøpt to og begge har knekt når jeg var såvidt nær de.. så elendig kvalitet på de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2007 Jeg ville ikke ha kjøpt t-stykke på biltema.. jeg har kjøpt to og begge har knekt når jeg var såvidt nær de.. så elendig kvalitet på de Mitt holder som fy det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2007 A4 1,8 ADRJeg har montert en Autogauge måler som jeg har kjøpt på thorshov og funker helt perfekt, men en ting jeg lurer på er: Hva gjør jeg med den orginale kontakta? Den som sitter på oljefilterhuset og lager biip lyd og lyser i instrumentpanelet... Oljelampa lyser hele tiden siden autogauge er byttet ut med den orginale, så den tror jo at motoren er skrapa for olje... Er dette skadlig? Vil hjernen prøve å gjøre noe for å få mer olje i motoren? Er det en mulighet for å få den til å slutte å pipe og lyse? kan jeg koble den inn på autogauge måleren? Håper på kjappe svar, for jeg tør ikke kjøre så mye uten å vite at det ikke er skadelig. Har akkurat den samme, eller lignende. og der lå det en oljetrykksføler oppi eska, så monterte et Y-stykke fra biltema og hadde i begge følerne, den orginale på dashen og den som fulgte med på auto gougen Edit: Litt seint ute men bedre seint enn aldri:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2007 Okey, hva skal jeg spørre etter på biltema da? y-kobling til oljetrykk/filterhus? Men ingen som har en bra koblingsmåte for å få koblet lyset til måleren inn på tenninga? Så måleren lyser når jeg vrir om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2007 Okey, hva skal jeg spørre etter på biltema da? y-kobling til oljetrykk/filterhus?Men ingen som har en bra koblingsmåte for å få koblet lyset til måleren inn på tenninga? Så måleren lyser når jeg vrir om... Strøm, til lys hadde jeg tatt fra en bryter inne i kupéen. på den måten får du dimming på lyset i måleren også. bare å pirke ut bryteren til setevarme, tåkelys e.l. så finner du ledninga for belysningsstrøm og kobler deg innpå. .............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2007 Hvis du tar av dekselet som er under rattet, så kommer du til en relee boks hvor det er en del koblingspunkt. Er bare å måle på disse for så å koble på en av de som får 12v når du vrir om nøkkelen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 19, 2007 Okey, hva skal jeg spørre etter på biltema da? y-kobling til oljetrykk/filterhus?Men ingen som har en bra koblingsmåte for å få koblet lyset til måleren inn på tenninga? Så måleren lyser når jeg vrir om... http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=460&iItemId=77423 Print ut dette og stikk bort,de henger som regel ved målerene/instrumentene de selger,de har 2stk forskjellige gjengetyper der.En med fine gjenger og en med grove,jeg tok med begge for og være sikker. Jeg måtte bruke den med grove gjenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 19, 2007 Okey, hva skal jeg spørre etter på biltema da? y-kobling til oljetrykk/filterhus?Men ingen som har en bra koblingsmåte for å få koblet lyset til måleren inn på tenninga? Så måleren lyser når jeg vrir om... Jeg brukte bare strømtyv til lysbrytern, skrur jeg på lysene til speedometer skrur jeg på målerne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 19, 2007 hvordan ledninger og hvor strekker dere disse? Har lyst på Turbo og oljetrykks målere i bilen selv... (og ser ikke noe vits i å lage ny tråd på det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 19, 2007 Har nettopp kjøpt olje temp, oljetrykk og vanntemp instr (autogauge) hos bilxtra. Følger koblingsskjema og sensor med instrumentet. De selger t-stykker og adaptere for tilkobling til oljefilterhus og kjølesystem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 20, 2007 jeg tenkte mere på om det er lett og strekke disse ledningene til A-stolpen? uten å måtte demontere hele dashbordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 23, 2007 jeg tenkte mere på om det er lett og strekke disse ledningene til A-stolpen? uten å måtte demontere hele dashbordet? Ja, det er meget lett, bare ta av dekselet på siden av dashn på venstre side, der bak sitter det mange sikringer osv, hul rom.. mener å huske man ser gulvmatta gjennom et hull der. alle kabler fra motorrom trekkes gjennom hjerneboksen og ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 23, 2007 Takk for mange bra svar her, jeg vurderer å koble inn så tenninga styrer lyset. sikkert stilig på lysbryteren også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 29, 2007 Nå har oljetrykksmåleren begynt å bøgge seg, nåla står å hopper, jeg brukte en rusten skive på giveren, kan det ha mye å si? Når jeg står stille, med motoren av, står oljetrykket på 7!(Max) Hva er galt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 1, 2007 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 21, 2007 Bumper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 28, 2007 Lurer også litt på hvor på østlandet jeg kan få tak i "vacuum" meter fra auto gauge. Torshov og Bilextra hadde vist ikke, og fikk ikke inn heller. Hvordan oppfører et vacuum meter seg egentlig, har hørt at den beveger seg med gass-bevegelsen/pådrag. stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 7, 2007 Bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 7, 2007 Nå har oljetrykksmåleren begynt å bøgge seg, nåla står å hopper, jeg brukte en rusten skive på giveren, kan det ha mye å si?Når jeg står stille, med motoren av, står oljetrykket på 7!(Max) Hva er galt da? Da tror jeg du har fått kabelbrudd eller at kabelen har hoppet av ett sted,jeg fikk det for en stund siden.La opp ny 2.5 kvadrat kabel, med det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...