Hjælp! Elektrisk ved montering av nytt interiør (seter)

Anbefalte innlegg

Er godt i gang med å montere nytt skinninteriør i bilen. Har akkurat fått inn passasjersetet, men har fått følgende problem;

Den gule kontakten som skal kobles til er veldig liten på mitt gamle sete (uten airbag) og veldig stor på mitt nye sete (med airbag). Det er riktignok bare en ledning med på den nye kontakten (en brun i tillegg til gul/blå og gul/brun).

Har dette noe med airbag å gjøre, slik at det nå er risikofylt å koble til igjen batteriet? Den brune lederen ender nå i "ingenting", dvs. på innsiden av en sukkerbit.

Noen som har peiling???

Se ellers vedlagte bilde; pil 1 viser selve koblingen, og pil 2 viser den brune lederen ut fra setet som nå ikke har noen tilkobling til bilen.

setetilkobling-elektrisk.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sjekka litt, tok eg sjansen på å koble alt til. Gikk fint, ingen feil på airbag eller anna. Setet er fullt ut operasjonelt. Ingen som har peil på den brune ledningen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brun er vel jording på bil..

ok, betyr det at eg burde koble den brune ledningen fra setet til jord? Dersom alt virker som det skal, kan det vel knapt vere noko poeng??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke si det sikkert at den er jord på din bil, men til vanlig så er jo brun/svart jord på el nettet i biler. siden setene dine fungerer så får de begge faser(pluss og jord) et eller annet sted, så jeg hadde bare latt det være sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, like greit når alt funkar som det skal...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.