#1 Skrevet September 18, 2007 Hei på dere Jeg har lagt merke til en tikkelyd i fra motorrommet på min bil, en VW Passat 2.0 2002 3BG Sedan. Ved luftfilteret sitter en liten del. Det er denne lyden kommer fra. Holder man på den, kan man kjenne at det slår inni den på en måte. Se bilde.... Er dette normalt? Noen her som har noe peiling på hva denne dingsen er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2007 Sånn på utforming og plassering ser det ut som taktventilen til utluftingen på kullfilteret (som holder på bensindamp). Det er helt normalt at den lager litt lyd, på min forrige bil lagde den høyere tikkelyd en ventiltikkingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2007 Ja, nettopp. Det er det den gjør hos meg også. Nesten litt flaut... Særlig når man jekker opp panseret :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2007 Vil det hjelpe å bytte denne delen i en ny del, eller vil eventuelt den nye bråke like mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2007 Bråker like mye uansett, det er en magnetventil som åpner og lukker hele tiden når motoren går og er ca. driftsvarm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2007 Ok. Takker :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2007 Forsøkte å finne den i ETKA, men det er ikke så lett å finne frem der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2007 Under Passat -02 finner du den på bildeside 133-29, 058 133 517 magnetventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2007 Ok. Da fant jeg den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...