#1 Skrevet September 19, 2007 Her om dagen då eg starta opp bilen var det bare venstre lykt som lyste. Eg gjekk fram for å sjå korleis det såg ut og då såg eg at heile lykta var død. Ingenting funker i høgre lykta men alt funker som det skal i venstre lykta. Andre som har vert borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2007 Sjekket sikringene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2007 sett etter om pluggen står skikkelig i? evt. irr osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2007 Sikringene ser fine ut. Har gått over dei fleste kontaktene på lykta og inne i bilen og det ser greit ut. Det er jo ganske rart at heile lykta blir død, må jo vere snakk om eit fellespunkt for heile høgre lykta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2007 Har du sjekka tilkoblingskontakta på sjølve lykta? Om det er likt som på lyktene på A6 er det en stor plugg med masse ledningar som går inn i lykta midt på, i bakre nedre kant sett framfrå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2007 Evnt om det er noen felles jording for hele lykten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 25, 2007 Det viste seg at sjølvet stikket for jordingen på høgre lykt var knekt. Men no er eg redd for at eg kanskje har fått eit anna problem. Etter at eg fekk lodde i nytt stikk virker det som at bilen eter parkpærer på høgre side. Det kan jo vere heilt tilfeldig at det berre var dårlege parkpærer eg hadde (dioder). Knekte 2 parkpærer i løpet av helga på samme side. Det virka jo veldig snodigt: klø : Eg har problem med at eg stadig må skifte parkpærer fordi at dei sit så nærme fulltlyset og dioder tåler jo ikkje varme spesielt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 25, 2007 Det viste seg at sjølvet stikket for jordingen på høgre lykt var knekt. Men no er eg redd for at eg kanskje har fått eit anna problem. Etter at eg fekk lodde i nytt stikk virker det som at bilen eter parkpærer på høgre side. Det kan jo vere heilt tilfeldig at det berre var dårlege parkpærer eg hadde (dioder). Knekte 2 parkpærer i løpet av helga på samme side.Det virka jo veldig snodigt: klø : Eg har problem med at eg stadig må skifte parkpærer fordi at dei sit så nærme fulltlyset og dioder tåler jo ikkje varme spesielt bra. Nok en god grunn til og bruke Xenon i både Nær + Fjern i hovedlyktene,da lever LED parklysene MYE lenger. Blir ikke halvparten så varmt en gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 25, 2007 Eg har xenon på alt, til og med grøftlysene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2007 Eg har xenon på alt, til og med grøftlysene:) Ennå blir det for varmt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 26, 2007 Ja eg har problem med det. Skifter pærer fleire ganger i løpet av eit år. Men som eg skreiv så gjekk det 2 pærer på høgre side i løpet av helga etter at eg lodda i ny jordings kabel. Håper det bare var "dårlege" pærer for eg kan ikkje skjønne kva som skal gjere til at parkpæra skal gå slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 26, 2007 Du sier du bruker dioder. Jeg hadde et sett dioder som gikk hele tiden. Dette fordi de ikke tålte noe spenningsendring. Da kjøpte jeg noen dioder som hadde sånn krettskort på fra dioder.no. De har holdt lenge til meg nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 26, 2007 Du sier du bruker dioder. Jeg hadde et sett dioder som gikk hele tiden. Dette fordi de ikke tålte noe spenningsendring.Da kjøpte jeg noen dioder som hadde sånn krettskort på fra dioder.no. De har holdt lenge til meg nå. Då lykta tok kvelden ha eg i slik ei diode frå dioder.no og den gjekk ganske fort. Eg har bestilt nye dioder med krettskort så skal eg prøve igjenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...