Passaten min lekker olje overalt

Anbefalte innlegg

Var på tide med et oljeskift på passaten, så jeg handlet olje og filter.

Dette blir første bytte på denne bilen mens jeg har den, kjøpte den i Juni.

Tok av de to plastdekslene under bilen og hva ser jeg. -Jo olje.... Masse olje.

Det var helt vått under hele bunnpannen og stabstaget som går under der.. Fant ikke ut hvor det kom i fra da det var "overalt" Dette var svart olje, altså fra motoren, under girkassen så jeg at det var en del blank olje, altså girkassa lekker. Så videre fant jeg også en god del olje på utsiden ev bakdiff, her var det enkelt å se at dette kom fra en simring på inngående aksel.

Noen som vet hvor på motor og girkasse det kan lekke?

Har jeg noen sak med selger her? Virker jo som at både motor og girkasse har store lekasjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva står det i kontrakten din?

krysset av for "bilen selges som den er" ? feks eller "prøvekjørt og besiktiget av kjøper" da har du vell kjøpt bilen slik den er??

er vell ikke helt sikker på hva du kan gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte du den på kolbotn/oppegård? bare sånn av ren nysgjerrighet...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte du den på kolbotn/oppegård? bare sånn av ren nysgjerrighet...:)

Ja stemmer godt det, AutoPro på kolbotn :)

Hvordan viste du det?

Tror faktisk ikke jeg har noen kontrakt med selger.. gikk rimelig fort unna da jeg kom dit halv 4 på en fredag og skulle ha bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener jeg så tråden din om denne bilen... :) så ut som det var derfra :) Vært der og sett på bil selv.

Du kan jo bare ringe dem og høre hva dem mener?

Han virker jo seriøs han som driver der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han virker jo seriøs han som driver der?

Ja det trodde jeg også... Ventet i 2mnd nå på å få refundert latterlige 500kr for en spylerveske motor som tok kvelden. Svarer ikke på mail osv..

Er i grunn forberedt på å dekke evt rep. selv, men vil gjerne vite erfaringer om hvor det kan lekke på disse bilene. "Alt" var innsauset i olje, så det er ikke så lett å se..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det trodde jeg også... Ventet i 2mnd nå på å få refundert latterlige 500kr for en spylerveske motor som tok kvelden. Svarer ikke på mail osv..

Er i grunn forberedt på å dekke evt rep. selv, men vil gjerne vite erfaringer om hvor det kan lekke på disse bilene. "Alt" var innsauset i olje, så det er ikke så lett å se..

men er det ikke bare å ringe eller stikke innom han? :)

men kjekt å vite åssen ståa er ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, sånt er kjedelig. Er vel bare å gjøre rent så godt det lar seg gjøre og begynne å spore lekkasjer deretter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel kanskje om det er en AFN ?

110 hk vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel kanskje om det er en AFN ?

110 hk vel?

stemmer. 110hk AFN, 5trinns manuell, 4Motion. Lekker i alle ender, motor, gir og bakdiff...

Hva kan ha forårsaket dette? -Greit jeg har ikke kjørt _pent_ med bilen, men aldri vært noe rivstart o.l kun inspirert kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta motorvask, få bort all oljen som har sausa seg inn over alt, da ser du straks hvor det lekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta motorvask, få bort all oljen som har sausa seg inn over alt, da ser du straks hvor det lekker.

Det er det som er planen, men det blir en liten utfordirng å komme til under bilen med høytrykksvaskern.

Får låne løftebukk av en kompis, men der er det ikke vann i nærheten.. Hjemme har jeg vann og høytrykk, men ikke bukk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde av "ståa"

DSC00331.JPG

Girkasselekasje:

DSC00334.JPG

God timing:

DSC00332.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det mye olje!!!!......: eek :

(heldig med det ene bildet der oljen akkurat drypper)

Siden du ikke har bukk så hadde jeg eventuelt stukket innom Biltema og kjøpt de som bukkene du kan kjøre opp på. Da får du ihvertfall løftet bilen 40 cm og så krype ned på alle fire og høytrykksspyle så godt du kan.

Bare ett tips.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm det tenkte jeg ikke på, har faktisk en 3-4stk av de bukkene der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min deltagelse i sorgen. Jeg kjenner overhode ikke motoren, men den har vel en form for veivhusventilasjon? Hvis den går tett, f.eks. på grunn av slurv med oljeskift, blir det overtrykk i veivhuset og olje trykkes ut gjennom simmerringene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedd no nytt her? Fikk du kontakt med selgeren?

Litt nysgjerrig med tanke på at jeg har titta på bil der, skjønner du :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Droppet å ta kontakt med selger, makan til arrogant kar..

Har fått ordnet med høytrykspyler med oppvarmet vann så jeg må få somlet meg til å ta en vask under der.

Tett veivhusvent skal ikke påvirke girkasse og diff da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Droppet å ta kontakt med selger, makan til arrogant kar..

Har fått ordnet med høytrykspyler med oppvarmet vann så jeg må få somlet meg til å ta en vask under der.

Tett veivhusvent skal ikke påvirke girkasse og diff da..

pokker... tror jeg avstår fra han da... : klø :

Takker for svar :) og lykke til videre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.