#1 Skrevet September 19, 2007 Vis jeg setter på bump-stop klips (sånne til å klipse på), vil det gå ut over levetiden på dempere etc, eller er ikke dette noe problem? Mvh Alex 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2007 det vil jo hindre at du bånner demperene dine. så de vil nok vare litt lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2007 du får jo få trykket av bilen på et mindre område på demperen, så den har vel en liten mulighet for å knekke fortere enn hvis den bare bunner......bare en tanke.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2007 knekke hva? klipsa? klipsa er laget i polyurethan mener jeg å huske. så de er jo ikke stein harde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2007 knekke hva? klipsa? klipsa er laget i polyurethan mener jeg å huske. så de er jo ikke stein harde. Nei kanskje de gir seg før demperen, ikke vet jeg....Som sakt bare en tanke. Jeg tenkte på noe metall styr en kompis skulle sette på sin gamle Saab engang, men de "klipsa" er antagelig bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2007 Med andre ord ikke noe problem å bruke bump-stop? Vet ikke om jeg forklarte dette godt nok jeg men, det er sånne klips som en klipser på demperen. På fjerbeinet (eller hva det hetter.. Den som går ned i demperen hvartfall! ), så når demperen blir trykt sammen nok, stopper det i bump-stop´en. hvis noen skjønte det da Er det noen ulemper med å bruke slike? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 19, 2007 skjønner hva du mener. er vel ikke noen andre ulemper enn at du vil få mindre fjærings vei. men det er jo derfor de monteres! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2007 Med andre ord ikke noe problem å bruke bump-stop? Vet ikke om jeg forklarte dette godt nok jeg men, det er sånne klips som en klipser på demperen. På fjerbeinet (eller hva det hetter.. Den som går ned i demperen hvartfall! ), så når demperen blir trykt sammen nok, stopper det i bump-stop´en. hvis noen skjønte det da Er det noen ulemper med å bruke slike? Mvh Hvorfor vil du sette på dette da? er det ikke orginalt ? Eneste erfaringen jeg har med de er at ulempen er når du kapper så mye at bilen ligger på eller nesten på disse, så blir den ekstra spretten..hehe, tok de fort vekk på 240en jeg hadde for noen år siden etter at vi hadde "senka" den... Sånn ellers så er det vel kanskje bra for dempern at den ikke bunner helt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 19, 2007 Har FK AK justerbart, senket ca 75mm og 16" felger.. Det subber noen ganger siden det er bittelitt for løst. tenkte derfor at jeg skulle prøve noen sånne, så kanskje det "værste" av subbing kunne unngås.. Er vel derfor de er laget men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 22, 2007 Noen andre som har innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2007 funker bra med bump stopp, men kan gå utover festene til demperen men ikkje noe stort,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...