#1 Skrevet September 19, 2007 Skal hive på noen tusen metere. Men jeg lurer egentlig bare på om det lønner seg med 1 rele på hvert lys eller 1 til begge to? Mest mulig spenning til lykta blir jo mest lys. Noen som kan tipse litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2007 Ække sånn vanlig lysrele på 30A? Da skal det holde med 1stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2007 Tviler på at du merker forskjell så lenge du benytter et rele som takler strømmen for begge lysa tilsammen. Jeg hadde brukt ett rele, da er det mindre styr med kablingen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2007 Jeg har 3stk på audien min om vinteren. La opp et rele for hvert lys. Men det blir litt ekstra styr med ledninger osv da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2007 Bruker du de små sorte relène ville jeg brukt 1stk til hver lykt siden de ikke tåler mer enn 55w pr stk,stikk på Biltema så kjøper du disse,med disse kan du bruke 2stk lamper på 1stk relè.De tåler en belastning på 135w ut til pr lampe. Innebygd sikring etc også. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=454&iItemId=75841 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2007 Jeg har brukt 1 stk av de små svarte vanlige på hvert av lysene på min bil. Skal dog sies at det ikke var 1000m som ble montert, men fjern og nærlys. Dvs til sammen 4 stk relè, hehe. Lys ble det i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2007 De fleste vanlige releer jeg har sett er på 30A, altså kan du belaste 360 watt. Det burde holde lenge.. Har selv et slikt rele på ekstralysene på bilen min, ser ingen grunn til å lage "kabelsalat" med masse releer uten noen god grunn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2007 Enda en som sier at 1 rele holder mer enn nok til 2 lamper, selv om du skulle bruke 100 watt pærer i hver lykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2007 Takk for svar. Da går jeg for et litt kraftig rele.og 100w pære i hver.! takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...