Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg endelig tid til å utforske mer hva som egentlig skjedde med motoren i ur`en, da det plutselig ved ca 4000 o/min (i første gir) sa pling-plong og endel andre JÆVLIGE lyder! Og siden motoren deretter sto kubb etter en halv omdreining i hvilken som helst retning, la jeg sammen 2+2 og fikk ikke 5 (hele stempler :))

Begynnte med å ta ned bunnpannen igår, og fant dette:

divbildersept.167.jpg

Litt dårlig bilde men dette er altså små biter av støpejern!

Før jeg fortsatte idag så jeg tilfeldvis på ene tennpluggen (glemte selvfølgelig å ta bilde), og så da at den var litt skadet. Fant da ut at det var på tide å ta av toppen. Fikk litt samme følelsen når vi holdt på å skru av toppen som vi hadde når vi var liten og skulle åpne julegaver. Var jævlig spent på hva som skjulte seg :P

Tror disse bildene forteller resten:

divbildersept.168.jpg

divbildersept.170.jpg

divbildersept.173.jpg

divbildersept.175.jpg

Må få legge til at etter bildene var tatt, tok jeg og turnte veiven og den gikk tilsynelatende helt fint, det samme gjorde selvfølgelig stemplene og sylinder nr 3 har ikke fått noen skader :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fare for det :) Plan B står no utenfor, e vel bare å begynne å plukke en dag, men må leke meg litt først : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart det sto kub...... Kunne vært verre.. Et nytt stempel, to ventiler og to nye setter så er du der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid kjipt når motoren tar kvelden.

Her er noen av delene etter mitt havari (i båten riktignok, men like lite moro uansett)

Stempelsjau.jpg

Delen nede til venstre er litt av sylinderforingen, mens de tre andre er restene av stempelet.

I tillegg ligger veivstaken 45grader bakover, og bunnpannen er full av skrapmetall.

Årsak: knekt ventil som tok seg en tur på egenhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da, dette så vondt ut..... Men blir vel kanskje bedre med plan B?? Men da kommer spørsmålet?? Hva er plan B:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fare for det :) Plan B står no utenfor, e vel bare å begynne å plukke en dag, men må leke meg litt først : rock :

viktig å leike :);) backup planen står no heime ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da, dette så vondt ut..... Men blir vel kanskje bedre med plan B?? Men da kommer spørsmålet?? Hva er plan B:-)

er ikkje det ganske åpenlyst då... bytte til noko meir driftsikkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha splitter fabrikk nytt motor? Går for 10v eller 20v da? Kjedelig havari må jeg si.. Det er vel billigst å finne en brukt motor for å plukke fra hverandre, plane, porte og overhale totalt enn å kjøpe short blokk hos møller??! Ser fram til fortsettelsen på denne tråden. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plan B er en S6 motor og eventuellt S6 kasse :)

Men hvis toppen lar seg reparere og nytt stempel skaffes, så

prøver jeg igjen. Og håper det holder denne gangen!

Det var kommet en mikroskopisk ripe i syl 3, men tror

og håper at den er ubetydelig! I verste fall kan den vel hones litt til?!

Vil aller helst kjøre mest mulig originalt, utenom understell og felger selvsagt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den motoren der kan fint berges, det ser jo ikke ut som det har gått noe hardt utover sylinderveggene? Og den toppen der kan fint fikses opp, lever den inn til noen som kan og de fikser det der uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen skal etter planen leveres, eller hvertfall vises til noen som driver med slikt i løpet av uken. Tenkte å høre med metalock, og siden min gamle far har bekjentskap der, så e det muligheter for å slippe rimelig unna og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.