Hvorfor må Møller ha regnr når man bestiller deler fra andre modeller?

Anbefalte innlegg

Hvorfor må Møller alltid ha reg.nr fra biltypen man bestiller deler fra? Ved flere anledninger så har jeg bestilt deler/utstyr til min bil fra feks TT 3.2 og da blir jeg alltid spurt om regnr, enda jeg har delenr med meg? Hvis man feks har en bil med populært utstyr og andre bruker reg.nr fra den bilen, så vil vel delene som er kjøpt på det nr komme opp på servicehistorikken til akkurat den bilen. (Eks. på populær del: S6 diodelys, TT 312mm bremseskiver osv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel såvidt jeg har skjønt bare for å knytte bestillingen opp mot en bestemt kunde, og det er enklere å søke på reg. nummer på bilen kunden er registrert med enn å søke på navnet direkte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel såvidt jeg har skjønt bare for å knytte bestillingen opp mot en bestemt kunde, og det er enklere å søke på reg. nummer på bilen kunden er registrert med enn å søke på navnet direkte..
Men da vil vel en masse deler kunne dukke opp på en bil som ikke har bestilt dette? . Jeg har selv brukt regnr til den nå etterhvert mye omtalte guloransje TT3.2 : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel for de som ikke er 100% kompetente i jobben de gjør skal ha ryggen fri når de bestiller deler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot... men har du noe bilde av den bilen din? kjører vinterbro-askim nesten daglig... og møter/ser aldri no TT verken på veien, eller når jeg passerer knapstad..: rolleyes

Burde kanskje sette ned farten... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt ot... men har du noe bilde av den bilen din? kjører vinterbro-askim nesten daglig... og møter/ser aldri no TT verken på veien, eller når jeg passerer knapstad..: rolleyes

Burde kanskje sette ned farten... : klø :

Du kjører sikker for sent om morgenen. Passerer Vinterbro ca seks-ti over seks og hjemover rundt fire. Tar vanligvis toget da . Og kanskje det er jeg som må sette ned farten... : rolleyes

EDIT: Bilde av bilen (stjålet fra Rudskogentråden)

R001_1024.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel for de som ikke er 100% kompetente i jobben de gjør skal ha ryggen fri når de bestiller deler..

Støtter denne jeg:)

Har sett det selv ved flere anledninger at enkelte på delelageret nesten må ha fødsel og personnummer for å lete frem et oljefilter, mens andre derimot har motorkoder og delenummer i hodet og bare spør f,eks;

"Er det en GU motor du har?, ja da trenger du blablablablabla delen som vi henter fra den og den motoren"..

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice! :D Ps.. er der som regel på kveldstid da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må Møller alltid ha reg.nr fra biltypen man bestiller deler fra? Ved flere anledninger så har jeg bestilt deler/utstyr til min bil fra feks TT 3.2 og da blir jeg alltid spurt om regnr, enda jeg har delenr med meg? Hvis man feks har en bil med populært utstyr og andre bruker reg.nr fra den bilen, så vil vel delene som er kjøpt på det nr komme opp på servicehistorikken til akkurat den bilen. (Eks. på populær del: S6 diodelys, TT 312mm bremseskiver osv)

Tror ikke det registreres på den bilen du oppgir reg.nr fra. Er vel bare fordi dem får opp alle detaljene om bilen når dem søker på reg.nr, bl.a. motorkode girkassekode etc. Når det er sagt så skal det være enklest å søke på delenr direkte dersom man har dette med seg. Er jo så og si ingen jobb for de bak skranken å finne riktig del da, men husk på at det da vil være din feil om du får feil del hvis du har feil delenr med deg: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En grunn kan nok være at det ofte ikke står f.eks "3.2" eller "S6" på filmen, dette gjelder vel også forsåvidt S-line og S4-deler til A4 8E, men utstyrskoder. Og forklaringen gitt av VAG på delefilmen er ikke alltid den mest logiske..

Men alt er mulig, det er bare vesentlig lettere å lime inn et chassisnr og så søke opp riktig del med en gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører sikker for sent om morgenen. Passerer Vinterbro ca seks-ti over seks og hjemover rundt fire. Tar vanligvis toget da . Og kanskje det er jeg som må sette ned farten... : rolleyes

EDIT: Bilde av bilen (stjålet fra Rudskogentråden)

R001_1024.jpg

Synes egentlig ikke at TT er noen pen bil, men denne var faktisk ganske tøff:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det registreres på den bilen du oppgir reg.nr fra. Er vel bare fordi dem får opp alle detaljene om bilen når dem søker på reg.nr, bl.a. motorkode girkassekode etc. Når det er sagt så skal det være enklest å søke på delenr direkte dersom man har dette med seg. Er jo så og si ingen jobb for de bak skranken å finne riktig del da, men husk på at det da vil være din feil om du får feil del hvis du har feil delenr med deg: rolleyes

Regges vel på deg/bilen din slik at det er enkelt å finne fram til "kvitteringen" mht til garanti?

Men også pga Reinholt sier at det sjelden står 3.2/S6 som kommentar på delene,står ofte henvisning til ett pr-nr og det står ikke alltid forklart at det er til den spesifikke modellen i pr nr oversikten.

Så da kan det være greit med chassisnr fra en modell med det utstyret på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

derfor kan du også evt få utskrift av historie på bilen..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av disse eksemplene slår min opplevelse med ett verksted i Bodø, da jeg skulle få lagt på 2 nye dekk på felgene som jeg hadde med...Altså; jeg var kunde uten bil, kun med 2 løse felger og dekk; da presterer kundemottaker å spørre om reg nr! Ja, registeringsnummer på bilen! For å legge på 2 dekk på felgene..... Jeg husket ikke reg nr i hodet, og tenkte heller ikke det skulle være nødvendig.... Men han påsto hardnakket at hvis jeg ikke hadde reg nr, så kunne han dessverre ikke hjelpe....

Takket pent for meg, dro til en annen og fikk lagt på dekkene med en gang...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite forslag: Neste gang kundebehandleren spør om reg.nr. så kan du jo spør han/henne om hvorfor han/hun trenger det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spurt. Fikk bare beskjed om at han måtte.... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker aldri reg nr på bilene jeg kjøper deler til, men av en eller annen grunn husker jeg hele chassisnr på bilen min: klø :

Tror nok noen folk bak dele-skranken har våkna om morgenen når jeg ramser opp WAUZZZ8BZKA0?????:)

Er også gøy når de spør etter årsmodell på bilen, selv når man spør etter en tettelist som er lik fra 89-96.

Men er vel mye av dette som forsikrer om at Gudrun på 82 skal få riktig del, like mye som vi skal..

Aldri opplevd dårlig service i delesalg avd. hvertfall. Idag skulle jeg hente noen deler, men greide ikke ikke huske hva jeg skulle hente: rolleyes "Jaja, sånn er det når du er her annenhver dag": haha :

Da er det heller slett service hos mekonomen som greide å gi meg toppakning fra toyota land cruiser 3,4 D, "Det er jo til 3b motor det!"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De spor om regnr. fordi de da lett kan finne chnr. hvis bilen ligger inne i Moller systemet. Det gjor det lettere for dem aa bestille riktige deler da de plutselig ikke har saa mange typer aa velge i. Farge, motor, girkasse koder osv legges da inn automatisk paa delelista/delefilmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg skjønner at de spør om regnummer, men når man allerede står med delenummeret i hånda og vet hvilken del man skal ha (og da fra en annen modell). : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.