Byttet til Aero Twin på RS2

Anbefalte innlegg

Jeg handla nettopp aerotwinviskere fra vagparts, var ikke bare det at de var stygge, men de passa ikke heller :S

Trur jeg har fått til hrd. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte meg et originalt sett fra ebay.de for C5 A6. Plug & Play, men må ha et litt kortere viskerblad på passasjersiden. 22'' i stedet for 24''

Et nydelig tillegg her i Bergen. Kom på 40 euro med frakt (armer+blad)

 

 

Ser du snakka om at dei er litt for lange på passaskjersida, veit du noko om kva type eg kan bestille for å få ein 22" slik at det passa på rs2`en ?

 

Såg ganske mykje meir porno ut enn dei originale da : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet triks for de som ikke ønsker aerotwin, er jo å bruke viskerarmer fra passat 35i.

Da blir viskerne liggende lavere nede, og hindrer ikke utsyn. Du får riktignok et par cm mindre viskeflate mot toppen av ruta, men fashion before function ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med C4 karosseriet da? Noen som har dette på sin C4? Eller om man må bruke et sett som er beregnet på annet type bil som f.eks C5 A6 her og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte meg et originalt sett fra ebay.de for C5 A6. Plug & Play, men må ha et litt kortere viskerblad på passasjersiden. 22'' i stedet for 24''

Et nydelig tillegg her i Bergen. Kom på 40 euro med frakt (armer+blad)

 

http://www.vagparts.com har og ferdige sett aero wipers til S2 og RS2... ca 60pund pluss frakt...

 

har ikke de bare til høyre styrte biler?

 

Kaster opp igjen denne tråden da jeg har lurer på om dette er en løsning?

 

Ser at vagparts har LHD sett til A6 C5. Og hvis man kjøper viskerblad løst som de selger til S2 og Rs2, så burde jo det løse problemet med for langt blad?!

 

Noen som kan bekrefte om dette stemmer/ lar seg gjøre?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testa de, og de passet ikke til det kittet jeg har. Det er en helt annen kobling på viskeren. De som vagparts selger tror jeg er samme som på nye polo. Så på nye S3 til trond på sist treff, og tror han bruker samme kobling som jeg har, så jeg skal bytte til en slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg 22" aerotwin viskerblad som passer den koblingen til c5 aerotwin... noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som veit hvilken armer man må ha til Audi 100/A6/S4/S6 C4 ?

 

Skulle helst hatt det da den armen jeg har gjør at det blir dårlig sikt uansett hvilket viskerblad jeg putter på..

 

Håper virkelig en eller annen her i klubben har oppgradert sin c4 til aero twin.

 

Jeg veit den fine brune s6'en som er så strøken har dette, noe som veit noe om den og hvem som satt på aero twin, en eller annen i verden må ha prøvd dette, tviler på jeg er den første...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne!

Men Torkjell, tror du ikke dem passe på s4 åsså? dem som han har montert på S2'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, det jeg _tror_ er at armene fra passat 3bg passer, så må finne en passat 3bg imårrå og demontere armene.. men har ikke akkurat tenkt og stoppe på gata og spørre, så får se hvordan det går..

 

Det jeg kan si sikkert er at passat 3b armene IKKE passer, det blir feil vinkel på bladene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit den fine brune s6'en som er så strøken har dette, noe som veit noe om den og hvem som satt på aero twin, en eller annen i verden må ha prøvd dette, tviler på jeg er den første...

 

Denne har kun aerotwin-blader for ordinære viskerarmer. Jeg hadde dette en veldig kort stund på min C4 med en gang de kom. Funket helt elendig. Syns også IMHO det ser helt teit ut med disse bladene på originale armer. Blir litt "jeg-vil-ha-singelframe-selv-om-det-ser-både-halvferdig-og-simpelt-ut" bare at det gjelder for viskere. ;) Komplette med armer er nok eneste rette veien å gå.

 

En får uansett ikke den store optiske gevinsten av å bytte til aerotwin armer og blader på C4 kontra B4 da armene uansett vil bli liggende ganske synlig. Men jeg gir en modig sjel en klapp på skuldra og et lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

no viser det seg at VAG har gått vekk i fra den koblingen jeg har til viskerne...er bare A8 som fortsatt bruker den. Har et nytt sett med armer og blader til nye passat som jeg skal teste snart. Disse har de nye koblingene så det blir lett og finne riktig lengde på bladene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.