Anbefalte innlegg

Har du brukt en del biodiesel i temperaturane som er no får tida Pål? Har vore å fylt et par ganger no på gåseide og ligg på sånn rundt 0 grader no når eg bruker bilen. Første gongen blanda eg ut med ca 50% men no siste gong så hadde eg berre litt under kvart tank med vanlig diesel på forhånd.

 

Så lurer egentlig på om du har erfaringer med den no i disse temperaturane? :)

Har kjørt på 100% biodiesel siden den pumpa kom ifjor sommer.........uten noen problemer i det hele tatt. Den tåler visst -20 ifølge et oppslag på veggen ved siden av pumpa der ute. Så det skal ikke by på noen problemer med "grøting" med tempen som er her på Surmøre : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja leste den lappen sjølv også, så går nok heilt fint :) Litt synd ingen her i området ut med oss setter opp ei slik pumpe. Er ikkje så ekstremt ofte eg er i ålesund.

 

Kjekt med biodiesel, blir heilt anna pris no når den vanlige koster opp mot 12kr. Men er som du sei litt artig lukt av eksosen ;) Og elles syns eg kanskje forbruket har gått ørlitt opp, men kan vere at eg innbiller meg det.

 

Har du forresten skifta drivstoff filter Pål? Ser det blir anbefalt å gjer det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja leste den lappen sjølv også, så går nok heilt fint :) Litt synd ingen her i området ut med oss setter opp ei slik pumpe. Er ikkje så ekstremt ofte eg er i ålesund.

 

Kjekt med biodiesel, blir heilt anna pris no når den vanlige koster opp mot 12kr. Men er som du sei litt artig lukt av eksosen ;) Og elles syns eg kanskje forbruket har gått ørlitt opp, men kan vere at eg innbiller meg det.

 

Har du forresten skifta drivstoff filter Pål? Ser det blir anbefalt å gjer det.

Skifta filter ei stund etter jeg begynte med bio-diesel. Skal skifte snart igjen.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg ser det kan jeg altså ikke bruke bio diesel på min Golf 1.9 2005mod?

 

"Kun når bilen er utstyret med PR-nr. 2G0 (Biodieselpakke)" Ettermonteres ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil ble betydelig treg-startet på biodiesel. 100% biodiesel på tanken, måtte gløde og dra den på starteren to ganger som regel på kald motor. Fylte vanlig diesel for å teste nå, og da trenger jeg knapt å gløde selv med minusgrader ute.

 

Slik med deg og Pål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil ble betydelig treg-startet på biodiesel. 100% biodiesel på tanken, måtte gløde og dra den på starteren to ganger som regel på kald motor. Fylte vanlig diesel for å teste nå, og da trenger jeg knapt å gløde selv med minusgrader ute.

 

Slik med deg og Pål?

Nei den har alltid startet lett uten å gløde selv i minusgrader. Setter i nøkkelen og vrir på første hakket,hører matepumpa i tanken går,vrir om nøkkelen umiddelbart. Vrom,bilen starter uten noe hikking eller hosting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne sikkert lest det et sted på nettet men vi har fått pumpe nå i området.. Kan min fru fylle det på 2001 A3 130 hk? Leste litt lengere opp her om noe chip, men var ikke skadelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne sikkert lest det et sted på nettet men vi har fått pumpe nå i området.. Kan min fru fylle det på 2001 A3 130 hk? Leste litt lengere opp her om noe chip, men var ikke skadelig?
Ja,såfremt den ikke har partikkelfilter og/eller parkeringsvarmer som går på diesel. Har jo samme motor i min egen bil,chip har ingenting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den har alltid startet lett uten å gløde selv i minusgrader. Setter i nøkkelen og vrir på første hakket,hører matepumpa i tanken går,vrir om nøkkelen umiddelbart. Vrom,bilen starter uten noe hikking eller hosting.

 

Min går ikke på alle sylinderene helt i starten heller. Snålt.. funker gulle med vanlig diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,såfremt den ikke har partikkelfilter og/eller parkeringsvarmer som går på diesel. Har jo samme motor i min egen bil,chip har ingenting å si.

 

Skal vel ikke være partikkelfilter på denne og ikke har den noe varmer heller, så får prøve en halv tank og se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal aldri ha noe slik dritt på min bil iallefall. Men det er jo opp til hver enkel å gjøre det. Så ett bilde av en maskin inni som hadde gått på biodiesel (men vet ikke helt hva type den hadde gått på), og den så ikke fin ut kan du si. Vet også at endel trailere som har gått på det har havarert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om tolldirektoratet stopper denne bilen og tar en sjekk på dieselen. Hjemmelagd diesel må vel strengt tatt være like ulovlig som farvet diesel? :)

 

Det er jo vanskelig for kontrollerende myndighet å vite hvor biodieselen på det enkelte kjøretøy kommer fra, det er jo derfor foreløpig et lite smutthull her som ikke kan kontrolleres. Har du mulighet til å kjøre på hjemmelaget så er det for så vidt fritt frem. MEN: så var det dette med kvaliteten da, dumt å spare avgifter på noen tankinger om dieselpumpa, dysene eller noe i den duren tar kvelden som et resultat av feil blanding. Alle kan lage diesel om de absolutt vil. Tanker du på en stasjon så er det vel greit om bilprodusenten har godkjent den type biodiesel, hvis du "mekker sjæl" blir det vel dårlig med garantier vil jeg tro.

Lykke til til alle som vil prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.